תביעות ייצוגיות בגין הודעות ספאם
 
תובענה ייצוגית נועדה להגן על אינטרס היחיד שנפגע, דווקא באותם המקרים בהם הוא איננו טורח להגיש תביעה, אך קיים אינטרס ציבורי לאכיפת הוראות החוק שבגדרו באה התובענה הייצוגית, על מנת להרתיע מפני הפרת החוק ולמנוע שימוש לרעה בכוח הנתון בידי גופים בעלי עוצמה כלכלית מרובה.
 
לאחרונה הולכות וגדלות הבקשות לאשר תובענות ייצוגיות בגין משלוח הודעות ספאם. למעשה בקשות מסוג זה נהפכו לעניין שבשגרה בבתי המשפט. כך למשל במקרה שארע לאחרונה בו אושרה תביעה כייצוגית בבית משפט השלום בת"א, נקבע במסגרת הסכם פשרה בין הצדדים כי 750 התובעים (הצרכנים) שקיבלו הודעות פרסומיות שלא כחוק מחברת "ריבוק", יקבלו פיצוי בסך של 75 שקל כל אחד.
עוד התחייבה חברת "ריבוק", במסגרת הסכם הפשרה, להקפיד על משלוח הודעות ספאם כחוק, כלומר למי שנרשם במאגריה ובהן תאפשר לנמענים להסיר את שמם מרשימת התפוצה באופן שבו נשלחה ההודעה (כלומר בהודעת טקסט חוזרת). בכדי להדגיש כי יש תוקף ענייני וממשי לזיכוי האמור הצהירה החברה כי בחנות שלה קיימים מוצרים שונים שעלותם נמוכה מ-75 שקל, כך שהצרכנים יוכלו לממש את ההטבה מבלי להוסיף תשלום נוסף. עוד נקבע כי במקרה שהזכאים לפיצוי לא יממשו אותו - תוך 12 חודשים יועבר הסכום לתרומה לעמותה. סך הפיצוי יעמוד על 56,400 שקל לצרכנים, 3,000 שקל לתובעת ועוד 15 אלף שקל בגין שכ"ט עבור עורכי דינה.
 
הסכם פשרה כפיצוי אמיתי
יש לשים לב שבמקרים רבים במסגרת פשרות בבקשה להכרה בתביעה כייצוגית, נוצר מצב שבו צרכנים מקבלים פיצוי סמלי שכדי לממש אותו הם נדרשים לרכוש בסכומים גבוהים יותר ממוצריה של החברה הנתבעת כך שמי שיוצא נשכר בסופו של דבר היא החברה עצמה. לכן חשוב כי המייצג בתביעות אלה יהיה ער לכך ויכוון את הסכם הפשרה לפיצוי אמיתי עבור לקוחותיו כך שהסכם הפשרה לא ייטיב רק עם החברה המפרה. משרדנו, הפועל בכל הארץ, מורכב מעורכי דין מומחים בתחום תובענות ייצוגיות. בשנים האחרונות משרדנו פועל נמרצות לטובת ייצוגם הן תובעים והן של נתבעים בתובענות מסוג זה. במידה ואתה נדרש לייצוג משפטי פנה אלינו לקבלת טיפול מקצועי ומסור.
 
צור עמנו קשר לטובת טיפול מיידי בעניינך!

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

מידע מקצועי

תובענה ייצוגית כאמצעי להתמודדות עם עוולות צרכניות

שני פסקי דין המעידים פעם נוספת על חשיבותו של מוסד התובענה הייצוגית בתחום הגנת הצרכן.

תובענה ייצוגית - הכרה וטיפים מעשיים

בשלב כזה או אחר, כמעט כל אחד נתקל בסיטואציה מורטת עצבים מול חברה שמוכרת לנו מוצר או מספקת לנו שירות - חברת תקשורת, בנק, חברת ביטוח, קמעונאי, ועוד, שבה הוא חש כי אותה חברה הטעתה אותו, גבתה ממנו סכומים שלא הסכים להם או ביתר, מכרה לו מוצר או שירות קלוקל, לא סיפקה לו את הסחורה, וכיוצא באלו.

העליון אישר פסק דין מחוזי שקיבל תביעה ייצוגית נגד רשות המסים

בימ"ע דן בתובענה ייצוגית נגד רשות המסים ובו חויבה הרשות להשיב סך של למעלה מ- 12 מיליון ₪ בגין גביית מסים ללא סמכות חוקית מפורשת

תביעות ייצוגיות - הגנה / התקפה

הליך התביעה הייצוגית הינו מכשיר רב עוצמה המאפשר להתמודד עם נזקים או עוולות קטנות הנגרמים לקבוצה גדולה של אנשים, כאשר לכל אחד מהנפגעים אין כדאיות כלכלית לנקוט בהליכים בגין הנזק האישי שנגרם לו. בין אם מדובר בעוולה קטנה ומטרידה כגון משלוח דואר זבל או אי סימון מחירים במרכול ובין אם מדובר בעוולה מורכבת כגון אופן מסירת הדיווחים למשקיעים החוק קובע מנגנונים מתאימים המאפשרים לבית המשפט בסופו של יום להביא לפתרון המתאים ביותר של העוול שנגרם תוך מתן תמריץ הולם ליוזם התביעה הייצוגית עבור הטרחה שלו.

התמודדות עם תובענה ייצוגית

כיצד להתמודד עם תובענה ייצוגית שהוגשה כנגדך? על אף היותה של התובענה הייצוגית מאיימת ומרתיעה, ניתן בהחלט באמצעות ניהול נכון, ניסיון ופתרונות יצירתיים, למזער את הנזק הפוטנציאלי לנתבע למינימום - קראו כאן.

הגנה מפני תביעה ייצוגית

למשרדנו ניסיון והישגים משמעותיים בייצוג גופים מסחריים אשר נחשפו לתביעות ייצוגיות - משרדנו הביא בעבר לדחיית תביעות ייצוגיות במקרים המתאים ולהסדרים מצומצמים אשר אפשרו להקטין ככל הניתן את החשיפה הכספית שהגוף המסחרי היה נתון לה; עורכי הדין במשרדנו יודעים לעשות שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותם על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

ביג זול: סולקה תביעה ייצוגית על סך 3 מיליון שקל בשל אי הצבת מתקני מים צוננים בכל סניף

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר בקשת הסתלקות מוסכמת בתובענה ייצוגית נגד רשת המזון "ביג זול". זאת בהמשך להסכמה שגובשה לאחרונה בתובענה ייצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד רשת הסופרמרקטים מהצפון. בתובענה הייצוגית, שהוגשה על סך 3,000,000 ₪ נטען כי הרשת לא דאגה להציב בסניפיה מתקני שתיה למים צוננים כנדרש על פי חוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים).

נדחו שתי בקשות לאישור תובענה ייצוגית כנגד חברת תנובה

ביום 20/8/15 ניתנה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה החלטה בשתי בקשות לאישור תובענה ייצוגית כנגד תנובה (ת"צ 57403-02-14 אורן נ' תנובה). בפרשה זו טען התובע להפרות שונות ומרובות שביצעה חברת תנובה בכל הנוגע לסימון ולכינוי משקאות החלב השונים המיוצרים על ידיה.

דחיית בקשה להגשתה של תובענה ייצוגית בגין עילת "הטעיה צרכנית" עקב אי עמידה בתנאי חוק התובענות הייצוגיות

סעיף3 לחוק התובענות הייצוגיות, התשס"ו- 2006, (להלן: "חוק התובענות") קובע רשימת נושאים שבעניינם ניתן להגיש תובענה ייצוגית. סעיף 4 לחוק התובענות מגדיר מי רשאי להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית, ובשם מי.

איסור התניית עסקה באופן התשלום

מטרת הסעיף היא מניעת המצב הקיים בו חברות התקשורת נוהגות להתנות את ההתקשרות עם הלקוח בכך שהתשלום יתבצע אך ורק בהוראת קבע או בכרטיס אשראי - קראו כאן בהרחבה בנושא.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.