לא פעם, אתם ודאי מוצאים עצמכם מתוסכלים כתוצאה מעוולות קטנות שמלוות אותנו בחיי היום-יום:
  • חברת הסלולר חייבה אתכם בעוד 10 ש"ח שלא הייתם צריכים להיות מחויבים בהם;
  • הנחה של 5 ש"ח שהופיעה על השלט בחנות הסופרמרקט לא ירדה בקופה;
  • המפעל שליד הבית שלכם שוב פלט ענן שחור של זיהום אויר בגלל תקלה בתהליך הייצור;
  • הטיסה שלכם התעכבה ב-8 שעות ואף אחד לא הציע לכם שום פיצוי;
  • קניתם חבילה של חיתולים חדשים וגיליתם שהיא פגומה;

כל אחד מאיתנו נתקל באירועים מהסוג הזה ועוד רבים אחרים, אך למי מאיתנו יש את הזמן ואת המרץ להילחם על עוד עשרה שקלים או על עוד עוגמת נפש קטנה שנגרמה לנו - בסוף אנחנו מעדיפים "לבלוע את הצפרדע" ולהמשיך בחיינו. אם גם אתם מרגישים כך, אתם כנראה לא לבד. לא פעם התנהלותם של עסקים גדולים או של רשויות ציבוריות הגורמת נזק "קטן" לאזרח הקטן מצטברת לכדי נזק עצום לציבור כולו - טעות במחשב שגרמה לחיוב יתר של 50 ₪ ללקוח הקטן גרמה לחיוב יתר של 50 מיליון ₪ למיליון הלקוחות של החברה. אם נגרמה לכם עוגמת נפש "קטנה" כתוצאה מזה שחיכיתם 20 דקות על הקו עד שקיבלתם מענה בהחלט ייתכן שהיו עוד מיליון איש שחיכו על הקו כמוכם וביחד חיכיתם למעלה מ-300,000 שעות.
 
תביעה ייצוגית על פי החוק
בשנת 2006 נחקק במדינת ישראל חוק תובענות ייצוגיות המאפשר התמודדות עם כל אותן עוולות קטנות, כאשר הן נגרמות לציבור רחב של אנשים. החוק מאפשר לאדם אחד שנפגע להגיש לבדו תביעה בשם כל האנשים אשר נפגעו באותו האופן ולתבוע בשם כל הקבוצה פיצוי על הנזק אשר נגרם לכל חברי הקבוצה יחד. תובע ייצוגי המביא בפני בית המשפט עניין מוצדק המהווה עילה לתביעה ייצוגית זכאי לקבלת גמול הולם הנפסק על ידי בית המשפט על המאמצים שאותם הוא משקיע עבור הקבוצה. גמול זה עשוי להגיע לעיתים לעשרות ואף למאות אלפי שקלים והוא תלוי במידת החשיבות של העניין שהובא בפני בית המשפט ועל היקף המאמצים שהושקעו על ידי התובע הייצוגי.  
 
כיצד אנחנו יכולים לסייע בעניין?
למשרדנו, המונה למעלה מ-70 עו"ד ומשפטנים, ניסיון עשיר בייצוג תובעים ייצוגיים וכן ייצוג נתבעים בתביעות ייצוגיות. הטיפול בהליך התובענה הייצוגית דורש התמודדות עם הגופים החזקים במשק ומחייב מקצועיות וידע משפטי נרחב. משרדנו רשם בעבר הצלחות מרשימות הן בייצוג צרכנים והן בייצוג עסקים שנגדם הוגשו תביעות ייצוגיות וניסיוננו זה מאפשר לנו להוביל את הליך התביעה הייצוגית במקצועיות ובנחישות. חשוב לציין, שבהתאם להוראות החוק, הייצוג המשפטי בהליכי תביעה ייצוגית נעשה על ידי עורך הדין ללא תשלום והתשלום היחיד שאותו זכאי לקבל עורך הדין נקבע על ידי בית המשפט במקרה של הצלחת ההליך.
 
 

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים

מידע מקצועי

התמודדות עם תובענה ייצוגית

כיצד להתמודד עם תובענה ייצוגית שהוגשה כנגדך? על אף היותה של התובענה הייצוגית מאיימת ומרתיעה, ניתן בהחלט באמצעות ניהול נכון, ניסיון ופתרונות יצירתיים, למזער את הנזק הפוטנציאלי לנתבע למינימום - קראו כאן.

הגנה מפני תביעה ייצוגית

למשרדנו ניסיון והישגים משמעותיים בייצוג גופים מסחריים אשר נחשפו לתביעות ייצוגיות - משרדנו הביא בעבר לדחיית תביעות ייצוגיות במקרים המתאים ולהסדרים מצומצמים אשר אפשרו להקטין ככל הניתן את החשיפה הכספית שהגוף המסחרי היה נתון לה; עורכי הדין במשרדנו יודעים לעשות שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותם על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר עבורכם.

ביג זול: סולקה תביעה ייצוגית על סך 3 מיליון שקל בשל אי הצבת מתקני מים צוננים בכל סניף

בית המשפט המחוזי בחיפה אישר בקשת הסתלקות מוסכמת בתובענה ייצוגית נגד רשת המזון "ביג זול". זאת בהמשך להסכמה שגובשה לאחרונה בתובענה ייצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד רשת הסופרמרקטים מהצפון. בתובענה הייצוגית, שהוגשה על סך 3,000,000 ₪ נטען כי הרשת לא דאגה להציב בסניפיה מתקני שתיה למים צוננים כנדרש על פי חוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים).

נדחו שתי בקשות לאישור תובענה ייצוגית בטענה להפרת חובת סימון מוצרים, הטעיה והפרת חובות חקוקות בנוגע למשקאות חלב שונים של חברת תנובה

ביום 20/8/15 ניתנה על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה החלטה בשתי בקשות לאישור תובענה ייצוגית כנגד תנובה (ת"צ 57403-02-14 אורן נ' תנובה). בפרשה זו טען התובע להפרות שונות ומרובות שביצעה חברת תנובה בכל הנוגע לסימון ולכינוי משקאות החלב השונים המיוצרים על ידיה.

דחיית בקשה להגשתה של תובענה ייצוגית בגין עילת "הטעיה צרכנית" עקב אי עמידה בתנאי חוק התובענות הייצוגיות

סעיף3 לחוק התובענות הייצוגיות, התשס"ו- 2006, (להלן: "חוק התובענות") קובע רשימת נושאים שבעניינם ניתן להגיש תובענה ייצוגית. סעיף 4 לחוק התובענות מגדיר מי רשאי להגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית, ובשם מי.

איסור התניית עסקה באופן התשלום

מטרת הסעיף היא מניעת המצב הקיים בו חברות התקשורת נוהגות להתנות את ההתקשרות עם הלקוח בכך שהתשלום יתבצע אך ורק בהוראת קבע או בכרטיס אשראי - קראו כאן בהרחבה בנושא.

ביטול אפשרות להארכה אוטומטית של עסקה לתקופה קצובה

תשלום מופחת למס' חודשים, מסלולים במחירים אטרקטיביים לתקופה מסוימת כאשר לאחר התקופה המסוכמת, מחיר השירות עולה אוטומטית בעשרות אחוזים מהמחיר שנקבע מלכתחילה.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים