מאת:

תביעות כספיות כנגד חברות הנתונות במצוקה כלכלית

לא אחת יוצא כי בעל עסק המספק שירותים או מוצרים, המורגל לעבוד מול לקוח מסוים, מוצא את עצמו, אם כתוצאה ממצוקה תזרימית של אותו לקוח ואם מטעמים אחרים - מתקשה לגבות מאותו לקוח את חובו לעסקו וזאת למרות שמדובר בלקוח ותיק אשר עד כה שילם לעסק כספים רבים. בחלק גדול מהמקרים, דווקא בשל מערכת יחסים ארוכה בשנים, אותו לקוח מצליח להביא את בעל העסק למצב בו נפתח לזכותו אשראי בהיקף גדול מהמתוכנן או המקובל, משמע נפתח חוב בהיקף גדול אותו מתקשה בעל העסק לגבות. לפעמים החוב מגיע למידה המסכנת ממש את עצם קיומו של העסק. 
 

במקרים שכאלה, בהם לקוח ותיק מתקשה לעמוד בתשלומים, מוצא את עצמו בעל העסק בפני דילמה לא פשוטה שכן מצד אחד מדובר בלקוח ששנים רכש ושילם בצורה תקינה ומאידך, עתה מבקש הוא עקב מצוקה או מטעמים אחרים להמשיך ולספק לו שירותים או סחורה, מבלי לשלם את חובו כמוסכם או תוך הצבת דרישות ותנאים המייצרים קושי ממשי אצל בעל עסק - ספק השירותים או ספק המוצרים. מצב דברים כאמור מחייב הדלקה של נורית אדומה והערכות משפטית נכונה מצד בעל העסק, מצד זה שהלכה למעשה מעמיד אשראי בדרך של המשך אספקה של סחורה או שירותים. על בעל העסק להבין כי היה ואותו לקוח יקרוס, יש בנמצא סבירות גבוהה לפיה לא יהיה לו ממי להיפרע - על בעל העסק להבין כי בנסיבות שכאלה הוא, ביחד עם רבים אחרים, ככל הנראה יכנס לרשימת הנושים הבלתי מובטחים ולכן הבנקים וגורמים אחרים אשר דאגו לעצמם והבטיחו את מעמדם כנושים מובטחים, יראו את כספם בחזרה אבל הוא יישאר עם החוב.

 

מצב הדברים הנתון עלול להטעות שכן ייתכן והלקוח, למרות הקושי התזרימי, נוהג כתמול שלשום, אוחז בנכסים, נוהג במכונית יפה וכלפי חוץ הכל נראה תקין, אלא שכל הנראה לעין ממזמן שועבד לטובת אחרים ומשכך לאותם גורמים תנתן עדיפות בנשיה במקרה בו העסק קורס ו/או במקרה בו אותו לקוח ייכנס להליך ו/או למעמד של פירוק או חדלות פירעון. המצב מתקשה עוד שיותר שעה בה אותו לקוח מבהיר לבעל העסק כי לשם עמידה בהתחייבויות שלו ובכדי שההמחאות שלו יכובדו, יש להמשיך ולספק לו סחורות וכדומה, מה שלמעשה מעמיד עתה את בעל העסק בפני מצב בו עליו להחליט האם להיות זה ה-"גורם" לחייב לקרוס בדרך של אי הספקה או לפעול בדרך אחרת. הניסיון מלמד כי מצבים אלה הינם מורכבים - מצבים אלה נעשים מורכבים עוד יותר שעה בה יש מערכת יחסים של שנים בין הלקוח לבין בעל העסק, שלא לדבר על מצבים בהם הלקוח מתוחכם ומשכך נמנע הוא מלחשוף בפני בעל העסק, הספק, על מצבו הממשי ועל כך שהבנקים וגורמים אחרים חונקים אותו תזרימית. לפעמים אותו לקוח אף ינסה להציג בפני הספק, בעל העסק, מצגים כוזבים כאילו מצבו מעולה, כאילו בקרוב אמור הוא לקבל כספים גדולים וכו', מה שעלול לגורם לבעל העסק להגדיל עוד יותר את האשראי אותו הוא מעמיד לטובת העניין. 
 

כיצד אנחנו יכולים לסייע במקרים שכאלו?

במקרים מסוג זה משרדנו מתמחה - למשרדנו ניסיון רב בכל הקשור בטיפול בלקוחות החייבים לך, הספק, כספים גדולים. משרדנו יידע כיצד לטפל בבעיה, כאשר לפעמים די בטיפול משפטי טהור אשר אינו כרוך בהליך בפני בית משפט ולפעמים מחייבת התנהלותנו הפעלת מעורבות משפטית, לרבות פניה לערכאות. משרדנו יידע להציע לך הספק כיצד לפעול משפטית וזאת במטרה להבטיח שיפור העמדות משפטיות אם לטובת גבייה מידית ואם לטובת שיפור עמדות למקרה בו העסק יקרוס. כמובן שהמטרה היא לנסות ולפתור את הבעיה ללא מעורבות של בתי המשפט, אך לא תמיד הדבר אפשרי. לפעמים ניתן יהיה נכון לפתור את הבעיה חוזית או משפטית באופן שכזה ולפעמים המצב הוא כזה שרק התערבות משפטית של ממש, בדרך של פניה בהולה לערכאות, עשויה להביא את החוב או לפחות את חלקו לכדי פירעון.

 

לטובת גיבוש עמדה יש בנמצא צורך לפעול במהירות, לפעמים נדרשת חקירה כלכלית ולפעמים נדרשת מעורבות של גורמים משפטיים אחרים, מה שברור הוא כי הזמן פועל לחובת בעל העסק, הספק, ולכן עליו לפעול במידי ובמהירות לטובת מתן מענה נתון לסיטואציה שנוצרה. במשרדנו מחלקת ליטיגציה המנוהלת על ידי צוות מקצוענים דוגמת עו"ד ורו"ח ירון טיקוצקי ובנוסף למשרדנו מחלקת חדלות פירעון ושיקום חברות המנוהלת על ידי ד"ר עו"ד ורו"ח שלמה נס. למשרדנו מחלקות נוספות וכל אלה יחדיו ידעו לפעול בעניינך לטובת מתן מענה יעיל ומהיר.

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

צו למניעת הטרדה מאיימת - איך ומתי?

מאת: אלי דורון, עו"ד

אנו חיים במדינה לחוצה עם מורכבויות ביטחוניות, כלכליות ואחרות, וכל אלו אינם הופכים את מדינתנו למקום שקל לחיות בו, ההפך הוא הנכון. אומנם כולנו אוהבים את המדינה ולא רואים את עצמו מחוצה לה, יחד עם זאת לפעמים – קשה, מלחיץ ומייצר מתיחות. לחץ זה משפיע לא אחת על כלל התנהלותנו, ובפועל יוצא כי לפעמים מי מאתנו נחשף להתנהלות מטרידה ו/או שהוא עצמו מטריד, כאשר ההטרדה יכולה להיות מילולית, פיזית ו/או אחרת. כל מקרה חייב להיבחן לגופו מפאת השלכת הנעשה, וחשוב לפעול משפטית בצורה נכונה.

לשון הרע ברשת החברתית - מה ניתן לעשות?

מאת: אלי דורון, עו"ד

התנהלות מקצועית, המבוססת על החקיקה והפסיקה העדכנית, כמו גם על הליכים חקירתיים, תיעוד, איסוף ראיות ועוד, תביא את התוצאה האופטימאלית ותקנה עבורך את הייעוץ הטוב ביותר למקרה, לטובת הגשמת היעדים אשר הוגדרו.

הוצאת צו מניעה או צו עשה - סעד זמני

מאת: אלי דורון, עו"ד

באמצעות סעד זמני ניתן להגיע למצב שיחסוך כסף, זמן ואנרגיה ובנוסף, יקנה וודאות, כאן ועכשיו, תחת התנהלות ממושכת המותירה את כל המחלוקת באוויר, ומקשה על התנהלות בעלי הדין. כמובן שכל מקרה חייב להיבחן לגופו ולא תמיד ניתן לסיים את המחלוקת כבר בשלבים מוקדמים, אולם התנהלות נכונה יכולה למקסם את הסיכוי.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.