מאת:


ייעוץ משפטי בסיוע עו"ד ורו"ח לטובת טיפול בסכסוך עסקי בין בני משפחה המנהלים עסק משפחתי

לצערנו, המציאות מלמדת כי סכסוכים עסקיים בין בני משפחה הפעילים בתוך עסק משפחתי קשים, טעונים ואגרסיביים יותר מכפי המשתקף מסכסוכים עסקיים שאינם נוגעים בעסקים משפחתיים. דווקא בעסקים משפחתיים, אם כתוצאה ממשקעי עבר, אם כתוצאה מתחושות של מי מבני המשפחה בדבר אפליה, אם כתוצאה מהשפעה של מי מבני הזוג ואם מסיבות אחרות - הסכסוכים פורצים במלא עוזם, בשיא העוצמה, במלא האמוציות ותוך התנהלות דורסנית הדומה, לא אחת, להתנהלות של פיל בחנות חרסינה.

 

בסכסוכים שכאלה נתקלים אנו בהתנהלות אמוציונאלית לא אחראית ולא חכמה, בה כל צד מוכן "להוציא לעצמו עין" בכדי להוציא לבן המשפחה האחר שתי עיניים. אנו רואים כי במריבות משפחתיות שכאלה נוהגים הצדדים להתנהל כמי שאומר "תמות נפשי עם פלישתים" ובהתנהלותם מאיימים על שלמות העסק והמשפחה, חשיפת מחדלים בפני רשויות מס וגורמים נוספים, כשהעומד לנגד עיניהם הוא רגש הנקם, קנאה, שנאה שפורצת, משקעים, צרות עין ואין ספור רגשות ותחושות אשר היו חבויות במשך שנים. בעוד שבסכסוך עסקי "רגיל" נוהגים המסתכסכים לשמור על גבולות ומסגרת מינימלית של תרבות והיגיון האמור להביא לידי פתרון, סכסוך בין אחים, דודים, אחיינים וכו' מתאפיין בחצייה של כל הגבולות ובהכנסה לסכסוך מגוון רחב של מרכיבים ובעיות שכלל לא קשורים לסכסוך הספציפי. בעוד שבסכסוך עסקי רגיל, השיקולים הכלכליים הם אלה שיכתיבו לצדדים כיצד להתנהל, כאשר הסכסוך העסקי הוא משפחתי – מגוון השיקולים העומדים על הפרק הינו הרבה מעבר לשיקול כלכלי או כספי כזה או אחר. לתוך הסכסוך נכנסים מרכיבים ומשקעים אשר להם, לא אחת, משקל העולה על המשקל הכספי הגלום בסכסוך, אלא שהמסתכסכים או חלק מהם לא יודו בכך ולא יכירו בכך שההתנהלות שלהם אמוציונלית ונטולת כל היגיון מסחרי.

 
סכסוכים משפחתיים מוציאים מהצדדים את הרוע והשנאה ברמות שלא אחת מחרידות את האחרים, לפעמים מבטאים הם תסכול של שנים ומביאים את הצדדים להתנהלות במסגרתה יש כאמור תחושה של "תמות נפשי עם פלישתים". לפתע מוצאים הצדדים או חלקם בפני מצב בו עליהם להתמודד עם "פרות קדושות", סודות משפחתיים ומרכיבים רגישים אשר היו ידועים למסוכסכים רק מפאת יחסי האמון והקרבה המשפחתית, ועתה עקב הסכסוך, מבקש כל צד לעשות שימוש מרבי במידע שהצליח לצבור במהלך השנים לטובת איום או פגיעה באחר, מה שלא אחת מגיע לכדי אובדן שליטה על המשבר, הוצאת "כביסה מלוכלכת" החוצה והיווצרותם של נזקים ענקים בלתי הפיכים, אם ברמת המשפחה ואם ברמות האישיות, המשפטיות הכלכליות, האזרחיות ו/או הפליליות. במסגרת סכסוכים שכאלה מוצאים עצמם המסתכסכים נאבקים, לא אחת, במי שעד לאחרונה היה איש סודם, שותפם לכל התנהלות, זה שעמו הם נהגו לחלוק את סודותיהם, אם ברמות האישיות ואם ברמות עסקיות. כך יוצא שבן המשפחה המסתכסך, יודע על פעולות לא חוקיות שבוצעו, על תרמיות, גניבות, העלמות מס, הפרות של התחייבויות ואולי גם על בגידות והפרות אחרות, ואתה אותו איש אמון, אותו בן משפחה, מאיים לעשות שימוש בכל אותו מידע לטובת מינוף מצבו במסגרת הסכסוך שנוצר. הצדדים מרגישים נבגדים, הכעס בשיאו והרצון לנקום ולגבור חורגים מהמקובל במסגרתו של סכסוך עסקי, מה שמסכן מאוד את כל המעורבים...
 

כיצד אנחנו יכולים לסייע לך?

כאן בדיוק נכנס לתמונה משרדנו. משרדנו מתמחה בליווי משפחות בכל הקשור בטיפול בסכסוך בתוך עסק משפחתי. משרדנו מתמחה במתן ליווי משפטי לכאלה המסתכסכים עסקית עם בני משפחה, אחים, הורים, דודים ואחרים. משרדנו מורכב מעו"ד ורו"ח מומחים בתחום ובפועל לנו הניסיון לפעול במיידי לטובת ניהול המשבר ומציאת פתרון נכון וחכם. אנו נדע כיצד לנהל את המשבר, תוך שמירה אבסולוטית על אינטרס לקוח המשרד. למשרדנו שורה של מחלקות ייחודיות – מחלקה מסחרית, מחלקת מס, מחלקת דיני עבודה, מחלקת דיני משפחה, מחלקת נדל"ן ועוד, כך שבידינו הידע הנדרש להתמודד עם כל בעיה מסחרית שכזו בתבונה, תוך גיבוש אסטרטגיה חכמה ופתרון חכם ומהיר של הבעיה. משרדנו ידע להקים במיידי נבחרת של עו"ד ורו"ח מקצוענים, מתוך צוות המשרד, אשר ביחד ידע לבנות אסטרטגיה מנצחת אשר תביא לך הלקוח את התוצאה הטובה ביותר.  
 
משרדנו טיפל ומטפל במאות סכסוכים עסקיים שכאלה. הניסיון הוא רב וכך גם ההצלחות. אנו יודעים לטפל בכל סוגי הסכסוכים בתוך המשפחה, להגיע למצב בו אנו מנהלים את המשבר ולא נותנים לו לנהל אותנו. במסגרת זו נדע להנחות אותך הלקוח, להגדיר עבורך כיצד להתנהל, לקבל על עצמנו את ההתנהלות ולעשות כל שנדרש על מנת להגן עלייך כלכלית, משפחתית ובכלל.
 
אנו מציעים לך - אל תנהל את המשבר בעצמך!
התקשר אליי עתה, ניפגש במשרדי לקפה ונקדם הנדרש עבורך:
עו"ד אלי דורון 054-4251054  

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

3.66 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

האם שותף חדש המצטרף לעסק קיים חייב בחובות הקודמים של העסק?

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שותף חדש מצטרף לעסק קיים כאשר לעסק חובות עבר כלפי נושים שונים, האם הוא חב בחובות העבר של אותו עסק קיים אשר הצטברו בתקופה שלפני הצטרפותו? זוהי השאלה אשר נדונה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ניתן לאחרונה במסגרת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום

המדריך לניהול מחלוקת בין שותפים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

ניהול הסכסוך בין שותפים הינו תהליך מורכב הנעשה במספר מישורים הן באמצעות הליכים משפטיים והן מחוץ לבית המשפט ומחייב ידע מקצועי וראיה אסטרטגית רחבה. במידה ונקלעתם לסכסוך עם שותף או שאתם צופים אפשרות כזאת, קיימת חשיבות רבה בקבלת ייעוץ וליווי מתאימים והיערכות מתאימה בשלב מוקדם ככל הניתן. התנהלות נכונה ומושכלת בשלבים המוקדמים של הסכסוך עשויה לחסוך התדיינות ארוכת שנים ולכל הפחות עשויה להביא לכם יתרונות משמעותיים בהמשך ניהול ההליך.

היערכות נכונה לניהול סכסוכים עסקיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

לא כל סכסוך עסקי נובע מהתנהלות זדונית או בלתי הוגנת של אחד הצדדים ובהחלט יתכן מצב שבו שני צדדים, שכל אחד מהם נוהג בתום לב ובאופן ענייני נקלעים לסכסוך עסקי. מנגד לא כל התנהלות שנראית כ"לא הוגנת" או "לא הגונה" מבחינה מסחרית היא בהכרח התנהלות פסולה מבחינה משפטית.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.