ייצוג ישראלים המבקשים לחתום על הסכם זכיינות / הפצה בלעדי עם יצרן זר ו/או בעל פטנט בחו"ל
אחת הדרכים להצליח בעולם העסקי הגועש בו אנו חיים היא להיות ייחודי - משמע פחות מוצרים מתחרים = פחות תחרות. רצוי לשאוף להיות ייחודי עם מוצר מיוחד במטרה להיות שונה וחדשני. ישראלים רבים מודעים לכך ומשכך פועלים הם לטובת איתור מוצרים כאלה או אחרים המיוצרים בחו"ל, מוצרים שלא מצויים בישראל ו/או במקומות אחרים בעולם ואותם מבקשים הם להפיץ, אם בשטח מדינת ישראל ואם בשטחים אחרים.
הליך ההפצה הוא הליך יקר ומורכב, הכרוך בשיווק, פרסום, עלויות ואנרגיה רבה ומשכך חשוב כי אותם אנשי עסקים המבקשים להחדיר מוצר מוגדר, ינסו לגבש, בטרם יתחילו להפיץ את המוצר, הסכם הפצה בלעדי עם אותו יצרן, כך שהיצרן לא יוכל למכור את המוצר לגורמים אחרים, אלא להם בלבד. יתרה מזאת, נכון יהיה לנסות ולהתקשר עם יצרן אשר לו מוצר מוגן פטנט ו/או מוגן קניינית אחרת, וזאת על מנת להבטיח כי לאחר החדרת המוצר לטריטוריה הנבחרת, לא יתעוררו גורמים כאלה או אחרים אשר יבקשו גם הם להפיץ באותה טריטוריה מוצרים זהים או דומים.
אסטרטגיה משפטית, עסקית ושיווקית
כלל גדול הוא כי למוצרים מוצלחים קמים במיידי מתחרים - הישראלים זריזים ויעילים, כך שאם תייבא לישראל מוצר המייצר ביקוש, עד מהרה תמצא את עצמך עומד מול מתחרים שאימצו את הרעיון שלך, כך שהדרך היחידה לבלום אותם היא על סמך פטנט רשום, סימן מסחרי רשום ו/או על סמך אסטרטגיה משפטית אחרת אשר תקשה על אותם מתחרים לחדור לתחום. כמובן, שבכל התקשרות שכזו, יש בנמצא מרכיבים חשובים נוספים מעבר לבלעדיות עצמה, באשר לאופן ואופי ההתקשרות עם הגורם המייצר ובכלל זה, יתעוררו מרכיבים ופרמטרים נוספים, עליהם חשוב יהיה לדון ולסכם - הנוגעים בטריטוריה שלגביה מקבלים בלעדיות, פרק הזמן בה תינתן לכם הבלעדיות, תנאים לבלעדיות, צורך או אי צורך במלאים בארץ, מימון, אחריות, מנגנוני החזרה ועוד. יתרה מזאת, במקרים מסוימים יש בנמצא חשיבות לתכנון מס ישראלי ו/או בין-לאומי, בפרט בנסיבות בהן הישראלי מצליח לקבל מהזכיין הזר בלעדיות ליותר ממדינה אחרת, מה שלפעמים מצדיק הקמה של פעילויות נוספות, ייסוד חברות בין לאומיות ועוד. בנוסף, יש בנמצא מצבים בהם נכון להצמיד למוצר המיובא לישראל סימן מסחרי ייעודי ליבואן הישראלי, כך שזה הסימן ימותג ויפורסם בישראל לצד המוצר עצמו, מה שייתן ליבואן את הכוח להחליף יצרן ו/או לבצע מהלכים עסקים אחרים מבלי שתלותו ביצרן הזר תהא אבסולוטית. כל מקרה לגופו ומשכך, בגין כל מיזם יש לבנות אסטרטגיה משפטית, עסקית ושיווקית המתיישבת עם האינטרסים של הלקוח.
כיצד אנחנו יכולים לסייע לך בנושא?
משרדנו, המורכב מעו"ד ורו"ח, ואשר לו שורה של סניפים ודסקים בארץ ובחו"ל, מתמחה בניהול מו"מ מול ספקים ויצרנים בחו"ל לטובת קבלה של הסכמי הפצה ו/או הסכמי זכיינות ממינים ומסוגים שונים. משרדנו יודע כיצד להתנהל מול הגורמים בחו"ל, יודע מה הם מצפים וכיצד הם מבקשים להתנהל, כיצד יש לגבש עמם הסכמות המתיישבות עם האינטרסים שלכם וכיצד להוציא את המיזם אל הפועל, אם ברמה הישראלית ואם ברמה הבין לאומית. למשרדנו המומחים לטובת איתור הספקים ועריכת ההסכמים ולטובת גיבוש תכנית עסקית, אסטרטגיה שיווקית, עריכת תכנון מס וטיפול בכל המערך לטובת הוצאת המיזם אל הפועל בדרך חכמה. לקוח משרדנו מקבל טיפול אישי ומקצועי, במינימום זמן ובמינימום עלות. אנו נדע לפעול בשמך ללא דיחוי ובמקסימום מקצועיות, אנו נעשה כל שנדרש על מנת שהמיזם שלך יצליח, על מנת שאכן תוכל לייבוא ולשווק את המוצר תוך גריפת רווחים מקסימליים ותוך נטרול מרבי של מתחרים. את הכל נדע לעשות תוך צמצום חבויות המס בגין ההליך, ביעילות ובשקיפות המתחייבת.
פנה אלינו עתה וצוות המשרד ייכנס לפעולה עבורך בכל הכוח והמרץ - לנו היכולות לעזור לקדם את המיזם בשטח מדינת ישראל ומחוצה לה ובנוסף לסייע לך באיתור לקוחות פוטנציאליים!
תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה
לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500.