מאת:


בית המשפט המחוזי בחיפה אישר בקשת הסתלקות מוסכמת בתובענה ייצוגית נגד רשת המזון "ביג זול". זאת בהמשך להסכמה שגובשה לאחרונה בתובענה ייצוגית שהוגשה בבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד רשת הסופרמרקטים מהצפון. בתובענה הייצוגית, שהוגשה על סך 3,000,000 ₪ נטען כי הרשת לא דאגה להציב בסניפיה מתקני שתיה למים צוננים כנדרש על פי חוק בניינים ציבוריים (מתקני שתייה למים צוננים).

הרשת מצדה טענה כי בכל סניפיה קיים מקרר ובו בקבוקי מים מינרליים צוננים הזמינים לכל לקוחות החנות בדלפק שירות הלקוחות וכי בכך היא עומדת בהוראות החוק. מנגד טען התובע כי מקרר זה לא היה נגיש לציבור, לא היה נראה לעין ולא הוצב כל שילוט המפנה את תשומת ליבו של הציבור לאפשרות לקבלת מים צוננים מדלפק שירות הלקוחות, לכן לטענת התובע הרשת לא עמדה בתנאי החוק. בשלב ראשון, אישר בית המשפט המחוזי (מפי כבוד השופט הבכיר גריל) את ניהול התובענה כתובענה ייצוגית, אם כי האישור ניתן בתנאים שונים שבהם נדרש לעמוד התובע.

במקביל לאישור הגשת התובענה על ידי בית המשפט, התנהל משא ומתן בין התובע לבין רשת הסופרמרקטים אשר יוצגה ע"י עו"ד יגאל רוזנברג ממשרד דורון טיקוצקי קנטור גוטמן צדרבוים & SRFF, במסגרתו סיכמו הצדדים כי התובע יסתלק מניהול התביעה הייצוגית בכפוף לתשלום שישולם לו על סך של 1,000 ₪, ובכפוף לתשלום על סך 9,000 ₪ שישולם לעורך דינו בגין שכר טרחה וכן בכפוף לקיום מבצע שתבצע הרשת ושבמסגרתו יוכלו לקוחותיה לקבל בקבוק מים מינרליים בחינם בעת רכישה על סך של למעלה מ–150 ₪ בסניפי הרשת, זאת בכפוף להצגתו של שובר מתאים.

בהתאם להסכם בין הצדדים הוגשה על ידי התובע בקשה מוסכמת להסתלקות מניהול התובענה הייצוגית, אשר אושרה בהמשך על ידי בית המשפט וקיבלה תוקף של פסק דין. בית המשפט קבע בפסק דינו כי נראה שההליך השיג את מטרתו העיקרית והיא אכיפת החוק. בנוסף הורה בית המשפט על פרסום פרטי ההסתלקות בעיתונות בהתאם להוראות חוק התובענות הייצוגיות וכן קבע כי על החברה לערוך פרסום בעיתונות המקומית של פרטי המבצע אשר אותו היא עתידה לקיים.
 

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

1 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

תובענה ייצוגית כאמצעי להתמודדות עם עוולות צרכניות

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שני פסקי דין המעידים פעם נוספת על חשיבותו של מוסד התובענה הייצוגית בתחום הגנת הצרכן.

תובענה ייצוגית - הכרה וטיפים מעשיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); תמיר שנהב, עו"ד

בשלב כזה או אחר, כמעט כל אחד נתקל בסיטואציה מורטת עצבים מול חברה שמוכרת לנו מוצר או מספקת לנו שירות - חברת תקשורת, בנק, חברת ביטוח, קמעונאי, ועוד, שבה הוא חש כי אותה חברה הטעתה אותו, גבתה ממנו סכומים שלא הסכים להם או ביתר, מכרה לו מוצר או שירות קלוקל, לא סיפקה לו את הסחורה, וכיוצא באלו.

העליון אישר פסק דין מחוזי שקיבל תביעה ייצוגית נגד רשות המסים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

בימ"ע דן בתובענה ייצוגית נגד רשות המסים ובו חויבה הרשות להשיב סך של למעלה מ- 12 מיליון ₪ בגין גביית מסים ללא סמכות חוקית מפורשת

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.