מאת:


תפקידו של יועץ המס ו/או רואה החשבון (להלן: מייצג) נעשה עם השנים יותר ויותר קשה, מורכב ועמוס. יש הטוענים כי גם הרווחיות של המייצג נפגעה עם חלוף השנים כתוצאה משינויים רבים. כך לדוגמא יוצא שעם השנים יותר ויותר משימות מועברות לטיפול של המייצג, מטלות עוברות מטיפול של רשות המס לטיפול המייצג (תקצור דו"חות, הזנת נתונים ועוד) או דוגמא נוספת מתקופת הקורונה, במסגרתה מוצא עצמו המייצג כמי שאמור לטפל בכל נושא המענקים ואף ליתן ללקוח מענה בנוגע למגוון רחב של שאלות המועלות עתה עקב המצב, אם לעניין חל"ת, אם לעניין מענקי מדינה ואם בנושאים אחרים.

 
לכך גם ניתן להוסיף כי רשות המסים רואה במייצג, במידה רבה, משום שומר הסף האמור לוודא כי ההתנהלות של הלקוחות תקינה ולמנוע תקלות ו/או מחדלים, מה שמטיל על המייצג עומסים נוספים. נוסף לכל, המציאות מלמדת כי התחרות בעולם המייצגים והמרדף אחר לקוחות גדלים - רואי חשבון רבים שמחים לקבל לטיפולם לקוחות שבעבר היו דרך קבע בטיפול יועצי מס, פלטפורמות אינטרנטיות מציעות שירותים במחירים נמוכים מאוד, יש בנמצא קושי לאתר עובדים טובים ויש בנמצא קושי גדול לשמר עובדים טובים. כל אלה מוסיפים על הקושי במשימות היום-יומיות של המייצג, מה שמחייב אותו לחשוב חכם, לחשוב מראש ולדאוג גם לעצמו ועתידו ולא רק ללקוחות שבטיפולו. מגפת הקורונה והלחצים הנלווים רק מוסיפים על הלחצים האמורים ומוסיפים קושי למקצוע ולתפקידו של המייצג בכלל.
 
בנסיבות הנתונות, נראה כי דווקא הלחץ המתואר מביא מייצגים רבים לכלל מסקנה לפיה יש לבצע "מהלך" בעסקם. יש כאלה הבוחרים למכור ויש כאלה המבקשים לגדול אם בדרך של רכישה ואם בדרך של מיזוג. מייצגים מבינים כי עליהם לעשות הנדרש על מנת להגדיל ולמקסם את היכולת השיווקית, לשווק יותר מוצרים ללקוחות קיימים, להגיע ללקוחות חדשים ולעשות כל שניתן לטובת הגדלת שורת הרווח. המייצג מבין כי עליו לפעול, עליו ליזום, עליו לבצע מהלכים שהרי הזמן פועל לחובתו. המייצג מבין כי משרד גדול יותר יאפשר לו בין השאר להשקיע יותר בתקציב פרסום, להתפנות לטובת מפגשי שיווק ונקיטה בפעולות נוספות לטובת השבחת פועלו, מה שדוחף מייצגים רבים לפעול לטובת הגדלת עסקם והגדלת המנגנון באמצעותם הם פועלים, הכל לטובת שמירה על הקיים ו/או הגדלת שורת הרווח ו/או לטובת הקמת סביבת עבודה נוחה ותואמת את המצב הקיים. כך יוצא שמייצגים רבים נוקטים, בימים אלה, בפעולות דוגמת:
1. מכירת משרדם.
2. מיזוג עם משרדים נוספים – מיזוג קלסי.
3. מיזוג עם משרדים בערים אחרות לטובת הרחבה גאוגרפית של השירות.
4. הכנסת שותף לפירמה לטובת הבטחת יציבות - לפעמים הפיכת שכיר לשותף ולפעמים הבאת שותף מבחוץ.
5. הכנסת שותף לטובת "בניית יורש", תוך בניית מנגנון המחייב את השותף הנכנס לרכוש את היוצא תוך פרק זמן מוגדר.
6. הכנסת שותף לטובת הגדלת סל השירותים – ביקורת חקירתית, חוות דעת כלכליות ועוד.
 

קטע קצר מתוך הרצאת זום של עורך הדין אלי דורון לפני חברי לשכת יועצי המס
 
בנסיבות על המייצג המבקש לבצע מהלך, לקחת בחשבון כי כל פעולה שכזו חייבת להתבצע באופן מושכל ומדויק - יש לדאוג למערך הסכמים נכון השומר על האינטרסים של המייצג; יש לקחת בחשבון כי כל מהלך עלול לייצר אירועי מס ומשכך חשוב לפעול בנשוא באופן זהיר ומתוכנן מראש. אין זה פלא כי בנסיבות הנתונות יש בנמצא מאות משרדים המבקשים לבצע מהלכים כאמור. לשאלות בנושא ניתן לפנות בכל עת לעו"ד אלי דורון בטלפון 054-4251054
קניה, מכירה ומיזוג של משרדי ייעוץ מס

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

4.66 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

הסכמי שותפות בין מייצגים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח)

משבר הקורונה משפיע בין השאר גם על עולם המייצגים, רואי חשבון ויועצי מס - ניסיוננו מראה כי מייצגים רבים פועלים בימים אלה לטובת ביצוע עסקאות של מיזוג בין משרדם למשרדי מיצגים אחרים.

מכירת מניות בחברה פרטית

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח)

מכירת מניות בחברה פרטית הינה פעולה מקובלת המבוצעת כדבר שבשגרה, גם בימים של פעילות כלכלית רגילה וגם בתקופות של משבר, דוגמת הקורונה - איך עושים זאת נכון? קראו כאן.

הוסף תגובה

רישום לקבלת ניוזלטר - מבזק מס, הון ועוד

אנא מלאו את פרטיכם

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים