מאת:


הסכמי שותפות בין מייצגים - אין ממה לחשוש!

משבר הקורונה, אשר נחת על העולם כרעם ביום בהיר, משפיע בין השאר גם על עולם המייצגים, רואי חשבון ויועצי מס. ניסיוננו מראה כי מייצגים רבים פועלים בימים אלה לטובת ביצוע עסקאות של מיזוג בין משרדם למשרדי מייצגים אחרים - בחלק מהמקרים מדובר במיסוד בין שני משרדים הממוקמים בערים שונות, מה שמייצר פירמה אחת עם יותר מסניף אחד ובחלק אחר מהמקרים מדובר על מיזוג משרדים הממוקמים באותו אזור גאוגרפי; לעתים המשרדים המתמזגים הם בגדלים דומים ובחלק אחר מהמקרים המיזוגים הם בין משרד גדול לבין משרד קטן או בינוני; לעתים המתמזגים הם פחות או יותר באותה שכבת גיל ובחלק אחר של המקרים אחר המתמזגים הוא יותר מבוגר והמיזוג משלב גם התייחסות למנגנון הפרישה ומכירה של חלקו של המבוקר בעתיד לשותף הצעיר עמו הוא מתמזג.
 
חשוב להבהיר כי "מיזוג" או "שותפות" הינם חומר ביד היוצר ולכן בחלק גדול מהמקרים ניתן לנטרל את החששות של זה המפחד מהכנסת שותף ו/או מיזוג. בסופו של יום מדובר בהתקשרות חוזית אשר יכולה לנטרל חלק גדול מהחששות. כך לדוגמא , מיזוג יכול לכלול הוראות דוגמת אלה –
א. כי כל צד נשאר הבעלים של הלקוחות איתם הוא מביא למיזוג.
ב. כי יש בנמצא מנגנון יציאה פשוט וכי אין עסקינן בחתונה "קתולית".
ג. כי ההחלטות או חלק מההחלטות חייבות להתקבל פה אחד.
ד. כי הצדדים נכנסים לתקופת מדידה של מספר שנים במהלכן כל צד ייקח את חלקו ברווחים ורק לאחר תקופת המדידה יחליטו האם להשלים את המהלך לשותפות מלאה ובאילו אחוזים.
ה. כי יערך מנגנון המבטיח היעדר תחרות במקרה של הפסקת השותפות, כך שכל שותף יוצא יוכל לשמור על קניינו ועל לקוחותיו.
ו. כי בשלב ראשון השותפות היא רק במיתוג המשותף ובחלוקת הוצאות מוגדרות וכי רק בחלוף מספר שנים יוחלט האם להיכנס לשותפות מלאה.
ז. כי במקרה כל פירוק כל צד יוכל לקחת בחזרה את העובדים שלו, את המנגנון שלו, את הלקוחות שלו וכי אף צד לא יכול להעסיק את העובדים של האחר ו/או את הלקוחות של האחר.
ח. כי לקוחות חדשים שיקלטו יהיו בבעלות השותף שהכניס את אותו שותף או בבעלת משותפת, תוך קביעת מנגנון חלוקה במקרה של פירוק.
 
 
המשמעות היא כי קיימת אפשרות לערוך שותפות בין משרדים באופן חכם ומקצועי, כזה המנטרל את החששות ומותיר יתרונות רבים הנובעים מעצם מהלך המיזוג. עריכת שותפות הינה כאמור כחומר ביד היוצר וישנן אין ספור של שותפויות ומשכך אין ספור אפשרויות לעריכת הסכם שותפות שיבטיח את אינטרס שני הצדדים וישמור על הגמישות המבוקשת. יתרונות אלו יכולים לכלול בין היתר:
1. משרד גדול יותר שיאפשר מתן רחב יותר של שירותים ללקוחות.
2. יותר לקוחות – מבטיח יותר יציבות כלכלית – פחות השפעה במקרה בו לקוח כזה או אחר מפסיק לעבוד עם הפירמה.
3. חלוקה בהוצאות שיווק ובהוצאות אחרות ובכלל להביא לידי הקטנת ההוצאות הקבועות.
4. צמצום בכוח אדם, למקרה בו יש משרות אשר יכולת להספיק למשרד המאוחד, כמו מנהל משרד או משרות אחרות.
5. יכולת לתת מענה מקצועי יותר, שכן כך ניתן יהיה להיוועץ עם עו"ד מייצגים מהמשרד לטובת קבלת החלטה נכונה יותר.
6. הקלה בנטל - עצם העובדה לפיה יש לך עם מי לחלוק את הנטל, עם מי להיוועץ, לדעת שיש מי שיכול להחליף אותך בשעת הצורך וכדומה – מקלה על העומס.
7. הגדלת רווחיות בדרך של הקטנת הוצאות קבועות.
8. הגדלת מטריית השירותים הניתנים ללקוחות תחת אותה מסגרת, במיוחד עם השותף המתמזג מביא עמו בקיאות בענפים ובתחומים חדשים - מצב דברים זה מאפשר מקסום היכולת השיווקית.
9. בניית מנגנון פרישה או אובדן כושר, מה שעשוי לחסוך הרבה דילמות, חיפושים, עוגמת נפש ועוד.
10. שיפור השירות ללקוח - משרד גדול יותר יכול להבטיח זמינות גבוהה יותר ויכול לאפשר העסקת עובדים שיבטיחו שביעות רצון מוגברת מצד הלקוח.
11. משרד גדול עשוי לשדר יותר עוצמה, בקיאות וניסיון, וגם יותר יכולת לקלוט לקוחות, במיוחד לקוחות גדולים שלא יפנו למשרד קטן.
12. במקרה של סניפים – הגדלת היכולת לתרגם את היכולת השיווקית על שטח גאוגרפי גדול יותר.
 
בשורה התחתונה, נראה כי המשק וכל ענף המייצגים מתקדם לעבר כיוון של מיזוגים. מוצע לבחון היטב האם נכון לקדם מהלך שכזה, הניסון מלמד כי ניתן לערוך הסכמי שותפות המנטרלים חששות ומותירים את מרבית היתרונות הנדרשים. בכל שאלה בנושא, ניתן לפנות לעו"ד אלי דורון 054-4251054
 
 
הסכמי שותפות בין מייצגים

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

4.66 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

קניה, מכירה ומיזוג של משרדי ייעוץ מס

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח)

מייצגים רבים כיום מבינים כי משרד גדול יותר יאפשר להם להשקיע יותר בתקציב פרסום, להתפנות לטובת מפגשי שיווק ולנקוט בפעולות נוספות לטובת השבחת פועלם, מה שדוחף אותם לפעול לטובת הגדלת עסקם והגדלת המנגנון באמצעותם הם פועלים, לטובת שמירה על הקיים ו/או הגדלת שורת הרווח ו/או לטובת הקמת סביבת עבודה נוחה ותואמת את המצב.

מכירת מניות בחברה פרטית

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח)

מכירת מניות בחברה פרטית הינה פעולה מקובלת המבוצעת כדבר שבשגרה, גם בימים של פעילות כלכלית רגילה וגם בתקופות של משבר, דוגמת הקורונה - איך עושים זאת נכון? קראו כאן.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים