מאת:


הגנה משפטית לרואי חשבון ויועצי מס, בסיוע עו"ד ורו"ח יוצאי משרד המשפטים ורשויות מס

מקצוע ראיית החשבון ומקצוע ייעוץ המס נעשים יותר ויותר מורכבים ובד בבד יותר מסוכנים. גם אם אנו מתעלמים מהתחרות הגוברת בשוק ומכמות המשימות הגדלה, אם מטעם הרשות עצמה ואם מטעם הלקוחות, הלכה למעשה, ועל כך קשה לחלוק, החשיפה של המייצגים, משפטית אזרחית/אתית ופלילית - הולכת וגדלה.
 
כמשרד המטפל בשורה ארוכה של מייצגים ופועל להגנת רואי חשבון ויועצי מס, אל מול צדדים שלישיים המבקשים לתבוע או לדרוש, קל לראות גדילה במגמה - יש המייחסים אותה לכמות עורכי הדין הגדלה, יש המייחסים אותה למתח וללחץ הכלכלי ויש המייחסים אותה לטעמים אחרים, מה שברור הוא כי נכון להיום המייצג מוצא את עצמו בהרבה יותר חזיתות מבעבר. הלה נדרש לטפל בהרבה יותר נושאים מכפי שנדרש בעבר ובפועל גם זמן התגובה המתבקש ממנו לטובת מענה מתקצר. יותר משימות חלות עליו והלקוחות, הרשויות וגורמים אחרים דורשים ממנו לפעול במהירות ולהמציא להם את התוצרת המבוקשת ללא דיחוי.
 
לכל אלה יש להוסיף את המורכבות הנובעת מדרישות המערכת הבנקאית מרואי החשבון להמצאת מגוון אישורים בגין אין ספור פעולות בנקאיות וכן במגוון התמודדויות יום-יומיות של המייצג עם הלקוחות/בעלי המניות והרצון לרצות את כולם והעובדה לפיה בעל מניות או שותף בעסק מנסה להפעיל על רואה החשבון לחצים לטובת המצאת אישורים, הערכות או מסמכים כאלה או אחרים אשר יש בהם לפעמים כדי לקדם את אינטרס אותו שותף מול שותפים ו/או בעלי מניות אחרים, מה שלא אחת מכניס את המייצג למצב בעייתי מול חלק מהשותפים או בעלי המניות המבקשים לראות תמונה שונה מצו שהוצגה בפניהם. המורכבות עולה גם כתוצאה מכך שבחלק גדול מהמקרים מוקנה למייצג במסגרת מסמכי ההתאגדות של התאגיד או בהסכמים של השותפים מעמד של בורר, כך שבנוסף על כל המשימות החלות עליו, מוצא לפעמים עצמו המייצג כמי שאמור לשמוע את הצדדים ולקבל החלטות אשר להן משקל שיפוטי של ממש ואשר להן השלכות משפטיות וכלכליות כבדות משקל.
 
לכך כמובן יש להוסיף את העובדה לפיה לא אחת המייצג הופך בעל כורחו לשמש כדמות קרובה מאוד לצדדים ומשכך במסגרת ההתנהלות השוטפת נדרש הוא להמציא תחשיבים, הערכות כלכליות, הערכות שווי ועוד משימות בגינן הוא גם בדרך כלל לא מתומחר, אך לצד אלה השלכות וחשיפות משפטיות העלולות להעמיד אותו בפני חשיפה משמעותית, אם אל מול מי מהבעלים בעסק, אם אל מול המערכת הבנקאית הנשענת על מסמכים המועברים מהמייצג וכו'. בעניין זה יש גם לקחת בחשבון כי המייצג נתפס כבעל כיס עמוק, אם בשל הביטוח ממנו בדרך כלל הוא נהנה ואם מסיבות אחרות ומשכך שעה בה מתעוררת מחלוקת כספית ו/או מתגבש נזק - ברור למעורבים כי המייצג יכול לשמש כתובת ראויה לטובת גביית כספים ועוד. הלקוחות והאחרים מודעים לכך כי שמו הטוב של המייצג הוא מעל לכל, מה שמעודד אותם לא אחת להגיש נגדו תלונות לוועדות האתיקה או תביעות וזאת מתוך הבנה לפיה אותו מייצג, לטובת שמירה על שמו, יעדיף שלא למצות את ההליכים ולהגיע לפשרה כזו המתיישבת עם הרצון שלו שלא לסכן את מעמדו ושמו.
 
בהישען על אלה ומרכיבים רבים נוספים, עלייה ברגולציה, גדילה במעורבות היום-יומית של המייצג בהתנהלות הבנקאית והעסקית של הלקוח ופרמטרים רבים אחרים, רק טבעי כי כמות העילות לתביעת רואי החשבון הולכת וגדלה. הפרדוקס הוא כי בגין כל משימות אלה, בדרך כלל, לא מצליחים המייצגים לדרוש מהלקוח תשלום נוסף. בפועל יוצא לא אחת כי הלקוח רואה בכל השירותים העודפים כחלק מהריטיינר, ברם, ברגע בו מתאפשר, אותו לקוח ממש או אותו בנק או גורם אחר, לא ימנע מהגשת תביעה כנגד כל אלה שבפוטנציה גרמו לו נזק ואם ניתן להוסיף לרשימת הנתבעים את המייצג, את רואה החשבון או יועץ המס כנתבע, אז מדוע שלא לעשות כן? כך יוצא שהמייצג מוצא את עצמו בחשיפה של ממש מול אין ספור גורמים. היכולת של המייצג להימנע מחשיפה של ממש שואפת לאפס. כמובן שככל שהמנגנון של המייצג גדול יותר כך גם גדלה הסבירות לתביעה, שהרי בעל העסק אחראי לכלל המחדלים של עובדיו, עד לאחרון מנהלי החשבונות ו/או גורמים קשורים אחרים.
 
כיצד אנחנו יכולים לסייע במקרים שכאלו?
משרדנו מכיר היטב את הבעיות המוזכרות. משרדנו מתנהל מול מאות מייצגים ובמסגרת זו מטפל הוא באין ספור חשיפות. אנו מטפלים בתביעות כנגד רואי חשבון ויועצי מס, מטפלים בתלונות לועדות אתיקה כנגד רואי חשבון ו/או יועצי מס ומגנים על מייצגים רבים וזאת במגוון רחב של תחומים, אתיים, אזרחים ופליליים. משרדנו מורכב מעו"ד ורו"ח יוצאי רשויות מס המתמחה בהגנה על רואי חשבון ויועצי מס. היה והנך זקוק להגנה ו/או היה והנך מזהה תחילתה של חשיפה, אל תמתין, פנה אלינו במיידי - נקיים פגישה לא מחייבת, נגבש אסטרטגיה והיה ותבקש נפעל. לא אחת, פעולה קטנה מטעמך בזמן הנכון, מכתב הבהרה ו/או פעולה קטנה אחרת, מנטרלת חשיפה גדול -  יחס אישי ודיסקרטי מובטח!
 
אל תחכה, התקשר עתה לעו"ד אלי דורון  - 054-4251054

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

ניהול סכסוכים בתחום הזכיינות

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

אדם רשאי להתקשר בהסכם מסחרי עם המעסיק שלו

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

בית המשפט העליון שב וקבע: אדם רשאי להתקשר בהסכם מסחרי עם המעסיק שלו ללא קשר להיותו עובד אצל אותו מעסיק...

מנכ"ל שפרש נמצא זכאי לדמי תיווך בגין עסקה שעליה נודע לו עוד במהלך כהונתו בחברה

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

מנכ"ל של חברה נחשף להזדמנות עסקית במסגרת תפקידו ומעלה הזדמנות זו בפני הנהלת החברה, אך הנהלת החברה דוחה את הרעיון. כעבור זמן קצר פורש המנכ"ל מתפקידו ומציע את אותה ההזדמנות מחדש לחברה והפעם מבקש לשמש כמתווך בעסקה למימוש של אותה הזדמנות עסקית. החברה מקבלת את הצעתו של המתווך (המנכ"ל לשעבר) ובסופו של יום מתקשרת בעסקה שאותה היא דחתה זמן לא רב לפני כן.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.