מאת:


תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל תשכ"ז- 1967 (להלן: "החוק"), אשר נכנס לתוקף בשנת 2009 עשה לא רק שינוי מגמתי, באשר הכניס היבט חוקתי המגן על זכויות החייבים, ומרסן את כוחם של הזוכים, אלא גם כלים טכניים יצירתיים, המרחיבים את סמכויות הרשמים, אשר עשויים לסייע לזוכה לפרוע את החוב.
במאמר זה נדון בעיקר בשינוי המוסדר בסעיף 66א(6) לחוק, המאפשר לרשם ההוצאה לפועללהגביל את החייב מלהחזיק, לקבל או לחדש רשיון נהיגה.

על אף ההוראה מפורשת בסעיף, ישנם הרבה מכשולים, אשר הזוכה יאלץ לעבור,במידה והוא חפץ בסנקציה זו- מניעת החייב מלהחזיק ברשיון נהיגה.
סעיף 66א רבתי קובע כדלהלן: "התקיימו לגבי החייב התנאים כאמור בסעיף 66ב, ושוכנע רשם ההוצאה לפועל כי הדבר מוצדק בנסיבות העניין, בהתחשב בפגיעה בחייב ובהליכים אחרים שננקטו לשם גביית החוב, לרבות הליכים לקבלת מידע על החייב, ככל הנדרש, רשאי הוא להטיל על החייב הגבלה כמפורט להלן, אחת או יותר, מיוזמתו או על פי בקשה זוכה, לתקופה ובתנאים שיקבע" (ההדגשות אינן במקור)

ס' 66ב קובע כי על הזוכה רובץ הנטל להוכיח כי החייב מסוגל לשלם את החוב, אך הוא משתמט מכך, ואין לו (לחייב) הסבר סביר לאי תשלום.
בין היתר קובע ס' 66ב (א)(3) כי מגבלות לפי ס' 66א יוטלו בהתקיים אחד מאלה:
(א) חלפו שישה חודשים ממועד המצאת האזהרה לחייב בהמצאה מלאה, והחוב הפסוק או החובות הפסוקים במצטבר עולים על 2,500 שקלים חדשים;
(ב) חלפה שנה ממועד המצאת האזהרה לחייב בהמצאה מלאה, והחוב הפסוק או החובות הפסוקים במצטבר עולים על 500 שקלים חדשים.

יתרה מכך, ס' 66א (6) קובע כי ע"מ להגביל את החייב מלהחזיק ו/או לחדש ו/או להוציא רשיון נהיגה, יש לשכנע את רשם ההוצאה לפועל כי ההגבלה לא תפגע בעיסוקו של החייב, ואף ביכולתו לשלם את החוב, או לחילופין שהחייב לא זקוק לרכב עקב נכותו, או נכות בן משפחה התלוי בו.

לסיכום יש לציין, כי למרות שעל פניו נראה כי סמכויות רשמים ב הורחבו ושוכללו כלים חדשים, אשר יש בהם יכולת "להכאיב" לחייב, בסופו של יום יש להניח כי השימוש בכלים אלו יעשה במשורה, ועדיין יהיה קשה עד בלתי אפשרי, לזוכה מן השורה, ללא סיוע משפטי, לעמוד בכל הדרישות אשר ניצבות בפניו בעקבות התיקון לחוק.

אין לראות באמור לעיל כחוות דעת משפטית ו/או כייעוץ משפטי ואין להסתמך על האמור לעיל בביצוע פעולה כזו או אחרת ומומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום בטרם ביצוע הפעולה האמורה.

הוצאה לפועל:תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל- נטילת רישיון הנהיגה של החייב כאמצעי לגביית חובות

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500.

לתאום פגישה עם שותף בכיר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

1 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

ועדת החוקה אישרה את החוק להסדרי חוב בזמן הקורונה

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח);צביה שיף,עו"ד

ועדת החוקה אישרה אתמול לקריאות שנייה ושלישית את הצעת חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי (תיקון מס' 4 - הוראת שעה) (נגיף הקורונה החדש) (עיכוב הליכים לשם גיבוש ואישור הסדר חוב), התשפ"א 2021. החוק ייכנס לתוקפו שבועיים מיום פרסומו וחברות ויחידים יוכלו להיכנס להסדר בשנה הקרובה.

חישוב גובה מענק קורונה לעסקים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); רמי זועבי, משפטן

משרדנו נותן את הליווי המשפטי המקצועי ואת הסיוע המלא בחישוב הנוסחאות והגשת הבקשות והמסמכים לרשויות המדינה - מה גובה המעניק שמגיע לכם? לחצו כאן למספרים המלאים.

מגפת חדלות הפירעון מאיימת למוטט את כלכלת ישראל

מאת: ד"ר שלמה נס, שותף מייסד בכיר במשרד עו"ד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'

משבר הקורונה מציב את המדינה תחת זעזוע חמור. מעבר למגיפה הבריאותית, ההשלכות הכלכליות מטרידות, אולי אף יותר. משקי בית, עסקים וחברות רבים, אשר דחו תשלומים, לקחו הלוואות, הגדילו חובות והרחיבו מסגרות אשראי – מגיעים לקווים אדומים והסכנה הגדולה ניצבת לפנינו. אם המדינה לא תפעל באופן אקטיבי להצלת המצב הכלכלי, נתעורר לתוך "מגיפה" חדשה – מגפת חדלות הפירעון.

הוסף תגובה

רישום לקבלת ניוזלטר - מבזק מס, הון ועוד

אנא מלאו את פרטיכם