מאת:


הצעת חוק הגנת הצרכן (ביטול אפשרות להארכה אוטומטית של עסקה לתקופה קצובה), התשע"ד-2014

תשלום מופחת למספר חודשים, מסלולים במחירים אטרקטיביים לתקופה מסוימת כאשר לאחר התקופה המסוכמת, מחיר השירות עולה אוטומטית בעשרות אחוזים מהמחיר שנקבע מלכתחילה.
 
סעיף 13א' לחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981 (להלן: "החוק") מגדיר "עסקה לתקופה קצובה", בין היתר כעסקה שניתנים בה שירותים במחיר מוזל, אטרקטיבי או שניתנת הטבה אחרת בעבור העסקה, לתקופה מסוימת או כעסקה הקשורה לעסקה אחרת, כך שהמחיר בעבור רכישת טובין או שירותים בעסרה אחת מושפע, לתקופה מסוימת, מהמחיר המשולם בעסקה אחרת. ככלל, אם נותן השירותים מעוניין להאריך את תקופת מתן השירותים ו/או את תקופת ההתקשרות בין הצדדים מעבר לתקופה הקצבה עליו לקבל את הסכמתו של הלקוח ואין לו את הרשות להאריך את העסקה במחיר יקר יותר באופן אוטומטי.  עם זאת סעיף 13א'(ד)(2) לחוק קובע כי סוגים מסוימים של עסקאות לתקופה קצובה אפשר להאריכם מבלי לקבל את הסכמת הצרכן בגמר התקופה הקצובה אם ניתנו לצרכן בעת ההתקשרות סכומי התשלומים שיחולו לאחר התקופה הקצובה ובנוסף, ניתנה לצרכן הודעה על כך זמן קצר לפני תום התקופה הקצובה שהמחיר עומד להשתנות.
 
ביום 12.5.2014 הוגשה לשולחן הכנסת הצעת חוק המציעה לבטל את האפשרות שניתנת בסעיף 13א'(ד)(2). הצעת החוק מציעה למחוק מסעיף זה שבחוק את האפשרות להאריך את תקופת מתן השירות גם לאחר תום התקופה הקצובה שסוכמה מראש, מבלי לקבל את אישורו הפורמאלי בכתב של הצרכן. כלומר, מטרתה של הצעת החוק הינה לאפשר לצרכן לערוך עסקה לתקופה קצובה מבלי להתחייב להמשיכה לאחר תום התקופה הקצובה. הצעת חוק זו לתיקון החוק, תגביר את מודעות הצרכן לשינוי בהוצאותיו שכן יהיה צורך באישור מפורש לכל שינוי במחיר ו/או הארכת העסקה מעבר לתקופה הקצובה שהוסכמה מראש. במידה והצרכן לא יענה על הצעת העוסק להאריך את תקופת מתן השירותים תום התקופה הקצובה, כלומר עם סיום "ההטבה", ואין נפקא מינה מה הסיבה לאי מתן תשובה על ידי הצרכן, השירותים שניתנו עד כה, יפסקו עד אשר יחליט הצרכן לפנות אל העוסק לצורך חידוש העסקה למתן השירותים.

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 1 גולשים

עשוי לעניין אתכם

תובענה ייצוגית כאמצעי להתמודדות עם עוולות צרכניות

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שני פסקי דין המעידים פעם נוספת על חשיבותו של מוסד התובענה הייצוגית בתחום הגנת הצרכן.

תובענה ייצוגית - הכרה וטיפים מעשיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); תמיר שנהב, עו"ד

בשלב כזה או אחר, כמעט כל אחד נתקל בסיטואציה מורטת עצבים מול חברה שמוכרת לנו מוצר או מספקת לנו שירות - חברת תקשורת, בנק, חברת ביטוח, קמעונאי, ועוד, שבה הוא חש כי אותה חברה הטעתה אותו, גבתה ממנו סכומים שלא הסכים להם או ביתר, מכרה לו מוצר או שירות קלוקל, לא סיפקה לו את הסחורה, וכיוצא באלו.

העליון אישר פסק דין מחוזי שקיבל תביעה ייצוגית נגד רשות המסים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

בימ"ע דן בתובענה ייצוגית נגד רשות המסים ובו חויבה הרשות להשיב סך של למעלה מ- 12 מיליון ₪ בגין גביית מסים ללא סמכות חוקית מפורשת

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.