מאת:


בעלי המניות נכנסו למאבק קשה והחברה כמעט נכנסה להליכים

משבר הקורונה הביא עימו מתיחות רבה ומחלוקות לגבי התנהלות נכונה של חברות בעת משבר, דוגמא לכך המקרה של שני בעלי מניות הקשורים בחברת שיווק גדולה בדרום, שהגיעו למצב משברי והחברה נכנסה כמעט לקיפאון מוחלט. הסכסוך נסוב על אופן ניהול מלאי החברה וצמיחתה בתקופת משבר שכזו, וחילק את הנהלת החברה לשני מחנות ומנע אפשרות לפעילות שוטפת של החברה. רגע לפני שנכנסו להליכים, הגיעו ליעוץ שהפך את כל המצב.
 
סכסוכים ומחלוקות צפים אמנם גם במקרים של בעלי מניות שיש להם אך ורק זכות הצבעה באסיפות כלליות של החברה ואפילו כאלו שיש להם רק זכאות לקבל דיבידנדים. אך העניינים הופכים אף למורכבים יותר כאשר בעלי המניות עובדים גם כשכירים בחברה או, תופעה שכיחה מאוד בעלי מניות אשר מכהנים כדירקטורים בחברה. על אף שלכל חברה יש כמובן תקנון או הסכם מייסדים משלה, לצורך הסדרת מערכת היחסים המשפטית בין בעלי מניותיה ונושאי המשרה בה.על פי רוב הניסיון מלמד שהתקנונים נוטים להות כלליים או סטנדרטיים ואינם מביאים את מכלול המצבים או המחלוקות שיצופו עם הזמן. בעל מניות אשר מצטרף לחברה צריך לדעת כי הוא כפוף לתקנון הקיים - התקנון מהווה את ספר החוקים של החברה ובו ניתן למצוא את ההוראות המתייחסות לזכויות בעלי מניות, מנגנון קבלת החלטות בחברה, מנגנון טיפול במחלוקות ומשברים, מדיניות חלוקת רווחים, יעדי ומטרות החברה, חלוקת התפקידים בין בעלי המניות, זכות סירוב ראשונה ועוד מרכיבים ופרמטרים קריטיים להתנהלות השוטפת של החברה.
 
בשלב ההתאגדות, על פי רוב הצדדים לא מייחסים לתקנון בשלב זה חשיבות מכרעת, אולם בשעת משבר או בעיה, עת נדרשת הצמדות להסכמות והוראות החוק, מתגלה מסמך זה כבעל חשיבות מכרעת באשר לעתיד החברה ובאשר לכל הנוגע לאופן ההתנהלות, מאזן הכוחות, דרכי העבודה וההתמודדות עם אירועים כאלה או אחרים. כך יוצא שבשעת משבר הצדדים פונים להסכמים ולחומרים הכתובים, מתוך מטרה למצוא שם מענה לסוגיה ו/או למחלוקת העומדות על הפרק. חלק מהמחלוקות עניינן בעסקים קטנים וחלקן מחלוקות הנוגעות בכספים ובהון רב, כך או כך לא מומלץ להיכנס למאבק משפטי מסועף. בין אם המאבק נסוב על שליטה בחברה או על קבלת רווח כזה או אחר, הליכים משפטיים משמעותם זמן רב, עלויות גבוהות וחשש לשם רע עם דליפת הסכסוך החוצה. ולכן יש לנהוג משנה זהירות להיעזר בליווי מקצועי שימקסם תוצאות וימזער נזקים.
 
אז מה עושים?
למשרדנו, המורכב מעו"ד, רו"ח וכלכלנים, הידע, הכלים והניסיון בייצוג לקוחות במקרה בו מתעורר סכסוך עסקי בינם לבין שותפים לעסק ו/או לחברה. משרדנו, המורכב מעו"ד ורו"ח יוצאי משרד המשפטים ורשויות מס, מתמחה בתחום זה ולפיכך אנו יודעים לבחון ביסודיות את מסמכי ההתאגדות של החברה, דו"חותיה הכספיים, הנהלת החשבונות ועוד ובהתאם לאמור לקבוע ביחד עם הלקוח את האסטרטגיה אשר תקדם ותמקסם את האינטרסים שלו. הנסיון הרב מלמד כי פניה של שני הצדדים להליך בוררות יכול למנוע נזק רב, אך לא תמיד קל לגייס נכונות של שני הצדדים.
 
למשרדנו ניסיון רב בהתמודדות עם סכסוכים עסקיים מסוג זה ומשכך נדע להגדיר ביחד עם הלקוח את היעדים ולתכנן אסטרטגיה משפטית וחשבונאית כזו שתביא את הלקוח אל היעד, במהירות וביעילות. מתוך ניסיון וליווי של מאות מקרים ומשפחות שעברו במשרדנו וקבלו את המענה המוצלח לטובת פתרון המחלוקת והבעיה. ברור כי התנהלות לא זהירה עלולה לפעמים להפיל את העסק ו/או לגרום לקרע במשפחה ו/או לבעיות אחרות אותן יש למנוע, מה שמחייב משנה זהירות. ולכן תמיד הליווי דיסקרטי ומקצועי ביותר!
 
חשוב לדעת כי לזמן יש חשיבות מכרעת בחלק גדול מהסכסוכים. יש מצבים בהם האינטרס של לקוח המשרד הוא לפעול מהר ויש מצבים בהם נכון יהיה "להרדים" את המצב ולגרום לעובדות בשטח לקבוע את עתיד הפעילות בחברה. מערך המומחים של משרדנו ידע להתוות את האסטרטגיה המתאימה למצב המשפטי הקיים. בקיאות המשרד בתחום דיני חברות, הן במישור המשפטי והן במישור החשבונאי, עוזרים לנו לקדם את עניינך ולהשיג עבורך פתרון אשר ייטיב עמך. אנו עושים ונעשה הכל בכדי להפוך כל לקוח של מהמשרד לשגריר, אשר יזכור גם בעתיד לבוא את השירות ואת התוצר שמשרדנו השיג עבורו.

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 2 גולשים

עשוי לעניין אתכם

האם שותף חדש המצטרף לעסק קיים חייב בחובות הקודמים של העסק?

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שותף חדש מצטרף לעסק קיים כאשר לעסק חובות עבר כלפי נושים שונים, האם הוא חב בחובות העבר של אותו עסק קיים אשר הצטברו בתקופה שלפני הצטרפותו? זוהי השאלה אשר נדונה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ניתן לאחרונה במסגרת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום

המדריך לניהול מחלוקת בין שותפים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

ניהול הסכסוך בין שותפים הינו תהליך מורכב הנעשה במספר מישורים הן באמצעות הליכים משפטיים והן מחוץ לבית המשפט ומחייב ידע מקצועי וראיה אסטרטגית רחבה. במידה ונקלעתם לסכסוך עם שותף או שאתם צופים אפשרות כזאת, קיימת חשיבות רבה בקבלת ייעוץ וליווי מתאימים והיערכות מתאימה בשלב מוקדם ככל הניתן. התנהלות נכונה ומושכלת בשלבים המוקדמים של הסכסוך עשויה לחסוך התדיינות ארוכת שנים ולכל הפחות עשויה להביא לכם יתרונות משמעותיים בהמשך ניהול ההליך.

היערכות נכונה לניהול סכסוכים עסקיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

לא כל סכסוך עסקי נובע מהתנהלות זדונית או בלתי הוגנת של אחד הצדדים ובהחלט יתכן מצב שבו שני צדדים, שכל אחד מהם נוהג בתום לב ובאופן ענייני נקלעים לסכסוך עסקי. מנגד לא כל התנהלות שנראית כ"לא הוגנת" או "לא הגונה" מבחינה מסחרית היא בהכרח התנהלות פסולה מבחינה משפטית.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.