מאת:


ליווי משפטי מקיף לארגונים, מוסדות ועמותות ללא כוונות רווח בסיוע עו"ד ורו"ח יוצאי משרד המשפטים 

מחוץ למגזר הפרטי ולמגזר הציבורי בישראל מתנהל לו מגזר נוסף ורב השפעה אשר לו כללים וחוקים משל עצמו. מגזר זה, אשר זכה אגב כך לכינוי "המגזר השלישי" ומוכר גם כחברה האזרחית, כולל מוסדות וולונטריים וארגונים ללא כוונות רווח כגון עמותות וחברות לתועלת הציבור, הפועלים במגוון רב של נושאים, החל מבריאות, דת, חינוך ותרבות ועד לשמירה על איכות הסביבה ופעילויות המוניטריות שונות ומבורכות.
 
חלק מן הארגונים מספקים שירותים, אחרים תכליתם בשינוי חברתי וישנם ארגוני חברים העוסקים בשלל נושאים חברתיים או מקצועיים. מאפיינים בולטים של ארגוני המגזר השלישי הינם מעורבות מתנדבים בפעילותם, הממומנת לרוב ע"י כספי תרומות. חרף העובדה שהמגזר השלישי ממלא תפקיד מרכזי בחברה הישראלית, הידע שקיים אודות אופיו או מרכיביו בכל זאת אינו רב. משרדנו המורכב מעו"ד, רו"ח וכלכלנים יוצאי רשויות משרד המשפטים, רשויות מס וגורמים אחרים, צבר ניסיון רב בהיבטיו המשפטיים השונים של המגזר השלישי ובמסגרת התמחות זו מעניק משרדנו ייעוץ וליווי משפטי מקיף בכל הנוגע להתנהלותן של עמותות, חברות לתועלת הציבור וגורמים כיוצא באלו.
 
הליווי המשפטי המוענק ע"י משרדנו כולל בין השאר את הנושאים הבאים:
  1. הקמת עמותות/חברות לתועלת הציבור ורישומן אצל רשם העמותות/רשות התאגידים;
  2. ניסוח מסמכי הארגון והגדרת מטרותיו;
  3. ניהול משפטי שוטף של הארגון ומוסדותיו;
  4. ליווי בהליך הוצאת אישור ניהול תקין מרשם העמותות;
  5. טיפול בקבלת אישור לפי סעיף 46א לפקודת מס הכנסה לעניין זיכוי ממס על תרומות ו/או לפי סעיף 61 לחוק מיסוי מקרקעין המעניק פטור ממס שבח בגין מכירת נכסי מקרקעין;
  6. השתתפות בישיבות וועד מנהל ואסיפה כללית;
  7. התנהלות שוטפת מול רשם העמותות או מול הגורם המוסמך הרלוונטי;
  8. טיפול בבקשות למחיקת עמותות ו/או בפתיחת חקירה נגד עמותה על ידי רשם העמותות ועוד.
כאמור משרדנו, המייצג שורה ארוכה של עמותות דתיות, חברתיות ואחרות, מורכב מעו"ד, רו"ח וכלכלנים יוצאי משרד המשפטים, שופטים בדימוס ועוד ואשר להם ידע ספציפי בכל הקשור בעולם העמותות. אנו מזמינים אותך למשרדנו לטובת התרשמות ובחינת אפשרות לעבודה משותפת. התקשר עתה לעו"ד אלי דורון 054-4251054
ייסוד וליווי משפטי של עמותות

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500.

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

5 ע"י 2 גולשים

עשוי לעניין אתכם

אישור ניהול תקין לעמותה

מאת: אייל גלובוס, עו"ד, ראש מחלקת מגזר שלישי - עמותות הקדשות וחל"צ; שלומי פרץ, מתמחה

כל גורם שעובד עם עמותות בישראל מכיר ויודע אודות קיומו של אישור ניהול תקין - הבעיה שלא כולם מבינים את חשיבותו ואת הסכנה הטמונה בהעדרו מבחינת העמותה. מהו אישור ניהול תקין? מתי האישור נדרש ומתי רצוי? על שאלות אלו ואחרות ננסה להשיב במאמר הבא.

אסיפה כללית בעמותה בעידן הטכנולוגי

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); שלומי פרץ, משפטן

האם כאשר עמותה חפצה בכך, ניתן לקיים אסיפות כלליות עם אמצעים דיגיטליים ואם כן מהם התנאים לכך? המענה לשאלה זאת, בניגוד אולי למצופה, איננו פשוט ואיננו טריוויאלי.

ליווי וניהול עמותה בתקופה של אי וודאות

מאת: עו"ד אייל גלובוס, ראש מחלקת מגזר שלישי – עמותות הקדשות וחל"צ

ליווי עמותות וארגונים למטרות ציבור, חושפים בעייתיות בהתייחסות של גופים אלו, בייחוד כפי עצמם. גופים אלו נדרשים לרגולציה ולניהול כספים מורכב, אך בשל התדמית הפחות רשמית- לעיתים ההתנהלות בהם אינה מבוקרת דיו, אינה מלווה מקצועית - ועל לא פעם הצרות, או מצבים של חדלות פירעון מגיעות לפתחן.

הוסף תגובה

רישום לקבלת ניוזלטר - מבזק מס, הון ועוד

אנא מלאו את פרטיכם

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים