מאת:


ייעוץ משפטי עקב הפרות חוזה, שמקורן תולדה ישירה או עקיפה של משבר הקורונה

משבר הקורונה הביא לשינויים מרחיקי לכת במגוון רחב של תחומים כלכליים, משפטיים, בריאותיים ואחרים. ענפים רבים נפגעו קשות והגיע למצב בו הפעילות שלהם ירדה עד לכדי "אפס הכנסות" ומאידך עסקים אחרים, דווקא בשעת הקורונה, הצליחו להגדיל את הפעילות שלהם באופן משמעותי. כתוצאה מהמצב האמור, עינינו הרואות, כי עסקים רבים עושים כל מה שניתן על מנת לא לשלם למי שהם אמורים לשלם, או מתרשמים אנו כי רבים הופכים עולמות ומשנים פרשנויות על מנת לא לשלם את התחייבותם הכספית. 
 
כך יוצא בין היתר שבשבועות האחרונים אנו נתקלים במצבים רבים בהם למשל - 
1. צדדים להסכם האמורים לשלם כסף לצד האחר, מפרשים אותו כך שעקב הקורונה אין בנמצא חובת תשלום.
2. צדדים להסכם האמורים לשלם על סמך תוצאות, מסתמכים על כך שהתוצאות ירדו עקב הקורונה ולכן טוענים כי אין הם מחויבים לשלם.
3. צדדים שלוו כספים טוענים כי עקב הקורונה יש לעכב את התשלומים.
4. צדדים שחתמו על הסכמים טרום הקורונה, טוענים כי הנסיבות השתנו ולכן מבקשים להשתחרר מאחריות ו/או לשלם פחות.
5. צדדים שהתחייבו לרכוש מניות / פעילות או מוצר אחר ערב הקורונה, טוענים עתה כי הם צריכים לשלם פחות או לא לשלם כלל.
6. יזמים שהתקשרו חוזית עם קבלנים, מחפשים דרכים לא לשלם להם עבור עבודה שבוצעה וזאת תוך ניסיון למנף את המצוקה של הקבלן.
7. יזמים האמורים להעביר לקבלני ביצוע, כספי עיכבון או כספים אחרים, מסתמכים על עילות מגוונות במטרה לא לשלם.
8. יזמים נמנעים מלשלם לקבלני ביצוע על תוספות ועבודות חריגות.
9. צדדים המחויבים לשלם בגין שכירות, מנסים לא לשלם עקב טענה לפיה הקורונה שינתה את הנסיבות.
10. צדדים לחוזים שהתחייבו לקבל שירות על פני שנים מגורם מסוים, טוענים עתה כי הם לא מוכנים לשלם וכי השירות לו הם התחייבו כבר אינו נדרש.
11. צדדים להתקשרויות חוזיות "נזכרים" עתה, בחלוף שנים כי מגיע להם עוד כסף בגין חוזים מהעבר ולפתע דורשים לקבל את אותם כספים.
12. צדדים להסכם אשר הסתיים, מחפשים עילות לפנות לצד האחר בדרישה לקבל החזרים של כספים.
13. מתווכים לא מקבלים את העמלה המגיעה להם.
14. גורמים האמורים לקבל עמלות בגין חיבורים שעשו לאחרים – לא מקבלים את המגיע להם.
15. ספקי סחורות לא מקבלים מהלקוחות את הכספים בגין סחורות שסופקו בטענה כי הסחורות היו פגומות.
 
ועוד אין ספור דוגמאות בהם אנשים מבקשים לשלם פחות או לקבל כספים מאחרים שלא כדין. כתוצאה מהמצוקה הנ"ל, ישראלים רבים מנסים למצוא דרכים שלא לשלם את המתחייב מהם ולטובת העניין, היכן שניתן, מסתמכים הם על כך שהצד האחר "לחוץ" כלכלית ומשכך יסכים הוא להתפשר על פחות.

כאן בדיוק משרדנו יכול לעזור לך!
בכל אותם מקרים בהם מבקשים לפגוע בך כספית, משרדנו יכול לסייע - משרדנו מורכב מעו"ד ורו"ח יוצאי משרד המשפטים ורשויות מס ולו התמחות ספציפית בניהולך סכסוכים עסקיים, סכסוכים בתוך המשפחה ועוד, אם בבית המשפט ואם מחוצה לו. אנו יודעים למנף את היכולת המשפטית, הכלכלית והחשבונאית של הפירמה לטובת קידום האינטרסים שלך במהירות וביעילות ולהביא לך את התוצאה האופטימאלית.
 
התקשר עתה, ניפגש ונקדם את עניינך ללא דיחוי - חייג כעת לעו"ד אלי דורון 054-4251054

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

4.66 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

האם שותף חדש המצטרף לעסק קיים חייב בחובות הקודמים של העסק?

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שותף חדש מצטרף לעסק קיים כאשר לעסק חובות עבר כלפי נושים שונים, האם הוא חב בחובות העבר של אותו עסק קיים אשר הצטברו בתקופה שלפני הצטרפותו? זוהי השאלה אשר נדונה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ניתן לאחרונה במסגרת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום

המדריך לניהול מחלוקת בין שותפים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

ניהול הסכסוך בין שותפים הינו תהליך מורכב הנעשה במספר מישורים הן באמצעות הליכים משפטיים והן מחוץ לבית המשפט ומחייב ידע מקצועי וראיה אסטרטגית רחבה. במידה ונקלעתם לסכסוך עם שותף או שאתם צופים אפשרות כזאת, קיימת חשיבות רבה בקבלת ייעוץ וליווי מתאימים והיערכות מתאימה בשלב מוקדם ככל הניתן. התנהלות נכונה ומושכלת בשלבים המוקדמים של הסכסוך עשויה לחסוך התדיינות ארוכת שנים ולכל הפחות עשויה להביא לכם יתרונות משמעותיים בהמשך ניהול ההליך.

היערכות נכונה לניהול סכסוכים עסקיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

לא כל סכסוך עסקי נובע מהתנהלות זדונית או בלתי הוגנת של אחד הצדדים ובהחלט יתכן מצב שבו שני צדדים, שכל אחד מהם נוהג בתום לב ובאופן ענייני נקלעים לסכסוך עסקי. מנגד לא כל התנהלות שנראית כ"לא הוגנת" או "לא הגונה" מבחינה מסחרית היא בהכרח התנהלות פסולה מבחינה משפטית.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.