מאת:


סיוע משפטי בסכסוכים עסקיים הקשורים בעסקאות בין לאומיות

ישראלים רבים פועלים לטובת קידום עסקאות בינלאומיות כאלה או אחרות - בחלק גדול של המקרים הישראלים פועלים כך שהם אלה שרוכשים מוצר מספק במדינה אחת ומוכרים את אותו מוצר ללקוח רוכש במדינה אחרת. עסקאות מסוג זה בדרך כלל חייבות להיות מתוכננות בצורה חכמה במיוחד וזאת במיוחד בשעה בה הישראלי, היוזם את עסקת הרכישה והמכירה, לא רוצה לממן את העסקה ו/או לא לממן את מרבית העסקה, אלא מתוך התמורה אותה הוא אמור לקבל מהרוכש הזר.
 
יתרה מזאת, עסקאות מסוג זה מצריכות חשיבה מסחרית אשר תבטיח כי הלקוח הרוכש, אותו לקוח סופי, לא יוכל בסופו של יום לעקוף את הישראלי ולפנות ישירות לספק /המוכר ובכך לחסוך לעצמו את עלות הישראלי בגין אותה עסקה, לא בעסקה הספציפית ולא בעסקאות אחרות עתידיות. משכך, מטבע הדברים, עסקאות שכאלה מחייבות עריכת הסכמים מקצועיים וחכמים עם הספק הזר ובמקביל עם הרוכש הזר, כאשר הסכמים אלו מקימים רשת ביטחון והגנה נדרשת לטובת הבטחת התנהלות תקינה ונטולת בעיות. במסגרת מערך ההסכמים יש בנמצא צורך להגדיר בדיוק מה סוג העסקה, מהי המחויבות של כל אחד מהצדדים, מהו המוצר שאמור להיות מסופק, מועדי האספקה והתשלום, אופן הובלת הסחורה, זהות הגורם האחראי על משלוח הסחורה ומימונה, התייחסות למקרים של עיכוב באספקה, מנגנון המתייחס למקרה של מחלוקות, התייחסות לעניין הדין שיחול על ההסכם, מנגנון אשר ידון במדינה ו/או בערכאה בה אמור לדון סכסוך, היה ויתעורר כזה, ועוד ועוד סעיפים ופרמטרים חיוניים לעסקאות מסוג זה.

חשוב מאוד לבנות הסכמים מסוג זה בצורה חכמה ומקצועית וזאת משום שהביצועים של הספק הם אלה שיאפשרו, או לאו, לישראלי לעמוד בהתחייבות מול הקונה. יתרה מזאת, בדרך כלל הקונה לא יודע ולא אמור לדעת מי הספק ובפועל ככל שמדובר ברוכש, הוא רואה את הישראלי כמי שאחראי לביצוע העסקה בצורה מושלמת והיה ומתעוררת בעיה אצל הספק, הרי שמבחינת הרוכש הבעיה היא לא שלו, אלא של הישראלי אשר היה אמור לספק לו את הסחורה. כך יוצא שעסקאות מסוג זה מייצרות לא אחת הפרות וסכסוכים הגולשים ליותר ממדינה אחת. סכסוכים שכאלה לא אחת נוגעים הן במדינה בה נמצא הספק, הן במדינת ישראל בה נמצא הישראלי המבצע את המהלך העסקי, והן את המדינה בה מתגורר הרוכש ואשר אליה אמורה היתה לעבור הסחורה. המשמעות היא כי סכסוכים מסוג זה משלבים הן דין ישראלי והן דין בינלאומי ולא אחת מייצרות הן מחלוקות מורכבות באשר למדינה בה יש לנהל את הסכסוך, הדין החל וכדומה.
 
היה ואתה נמצא בפני בעיה ו/או סכסוך עסקי הקשור בעסקה בינלאומית, אנחנו הכתובת לעזור...
משרדנו מורכב מעו"ד ורו"ח להם בקיאות בניהול סכסוכים עסקיים הנוגעים במצבים בהם הגורמים המסתכסכים נמצאים ביותר ממדינה אחת. אנו נדע כיצד לנצל את המצב הנתון לטובתך, ככל שניתן, כך שבסופו של יום נקדם את האינטרס שלך ונביא לידי פתרון עניינך בהתאם לאסטרטגיה ייחודית עבורך. משרדנו מורכב מעורכי דין המתמחים בניהול מאבקים מסחריים מורכבים שכאלה ואלו יידעו להביא לידי כך שאתה הישראלי תצא מהפרשה ו/או מההפרה בצורה הטובה ביותר. מזמינים אותך לפנות אלינו לטובת קידום העניין, נדאג לקדם עבורך את הנדרש ביעילות, במהירות ובמינימום עלות והכל מתוך מטרה נחרצת להביא הסכסוך לידי סיום מוצלח עבורך. במקרים מסוג זה, ישנה חשיבות מכרעת לזמן התגובה ומשכך אנו מציעים לך לא לחכות שיתבעו אותך במדינה אחרת ו/או להתעלם מהליכים הננקטים נגדך בחו"ל, אלא לפעול בנחרצות ובמהירות.

ליעוץ ראשוני וקידום פגישה שאינה מחייבת, ניתן להתקשר כעת ישירות לעו"ד אלי דורון: 054-4251054    

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

4.66 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

האם שותף חדש המצטרף לעסק קיים חייב בחובות הקודמים של העסק?

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שותף חדש מצטרף לעסק קיים כאשר לעסק חובות עבר כלפי נושים שונים, האם הוא חב בחובות העבר של אותו עסק קיים אשר הצטברו בתקופה שלפני הצטרפותו? זוהי השאלה אשר נדונה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ניתן לאחרונה במסגרת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום

המדריך לניהול מחלוקת בין שותפים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

ניהול הסכסוך בין שותפים הינו תהליך מורכב הנעשה במספר מישורים הן באמצעות הליכים משפטיים והן מחוץ לבית המשפט ומחייב ידע מקצועי וראיה אסטרטגית רחבה. במידה ונקלעתם לסכסוך עם שותף או שאתם צופים אפשרות כזאת, קיימת חשיבות רבה בקבלת ייעוץ וליווי מתאימים והיערכות מתאימה בשלב מוקדם ככל הניתן. התנהלות נכונה ומושכלת בשלבים המוקדמים של הסכסוך עשויה לחסוך התדיינות ארוכת שנים ולכל הפחות עשויה להביא לכם יתרונות משמעותיים בהמשך ניהול ההליך.

היערכות נכונה לניהול סכסוכים עסקיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

לא כל סכסוך עסקי נובע מהתנהלות זדונית או בלתי הוגנת של אחד הצדדים ובהחלט יתכן מצב שבו שני צדדים, שכל אחד מהם נוהג בתום לב ובאופן ענייני נקלעים לסכסוך עסקי. מנגד לא כל התנהלות שנראית כ"לא הוגנת" או "לא הגונה" מבחינה מסחרית היא בהכרח התנהלות פסולה מבחינה משפטית.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.