מאת:


ייעוץ משפטי מיוחד במקרה של סכסוכים עסקיים בין שותפים עקב משבר הקורונה​

עסקים רבים מתנהלים על מי מנוחות כל עוד הפעילות השוטפת תקינה וללא מכשולים. כל עוד העסק עובד, העובדים מבצעים משימותיהם, הלקוחות מגיעים, ההכנסה זורמת, השותפים לעסק "מסתדרים" וההתנהלות מתגלגלת לה מיום ליום ללא קושי מיוחד. עם זאת הניסיון מלמד כי סכסוכים בין שותפים ו/או בין בעלי מניות מתגלים דווקא בשעת משבר דוגמת מגפת הקורונה לה אנו עדים בימים אלו ממש.

 

משרדנו המתמחה בניהול סכסוכים בין שותפים והמורכב מעו"ד, כלכלנים ורו"ח בעלי ניסיון רב בתחום זה, נוכח לגלות כבר עתה כי יש בנמצא עסקים רבים בהם השותפים, דווקא בשעה המחייבת עבודה כתף אל כתף, שולפים ציפורניים ומייצרים מריבות אשר יש בהן כדי לסכן כל אחד מבעלי העסק ו/או בעלי המניות ו/או את המשך קיומו של העסק. אנו עדים לכך שדווקא עתה ישנם שותפים המעדיפים להתנהל כמו ב-"ג'ונגל", לא לחשוב על המחר, לא לחשוב על השותף והעסק ולתת לאינסטינקט ההישרדותי שלהם לקבל שליטה על המצב ולפעמים אף להביא לידי דריסת זכויות השותף האחר ו/או להביא לידי פגיעה חמורה בעסק. כך יוצא שאנו נחשפים לסכסוכים הנגרמים כתוצאה מבעיות דוגמת אלה:
 

  1. מחלוקת מקצועית באשר לאופן ניהול המשבר - האם להוציא עובדים לחל"ת, האם לצמצם או לשנות מרכיבים בפעילות וכו'.

  2. מחלוקות שעה בה אחד השותפים מבקשים משותפו האחר להימנע ממשיכת משכורת לו ו/או למי מבני המשפחה.

  3. מחלוקת עקב פעולה חד-צדדית של אחד מהשותפים, למשל הוצאת כספים מחשבון העסק לכיסו הפרטי, שלא בהסכמת או ידיעה של השותף האחר.

  4. פעולות לא שקולות של אחד מהשותפים, שלא בהסכמת האחר, לרבות ניסיונות להכניס שותף נוסף ו/או למכור את חלקו בעסק ללא ידיעת השותף הקיים.

  5. נקיטה בפעולות מזיקות מול המערכת הבנקאית ו/או מול גופים חוץ-בנקאיים בניסיון לגייס כספים נוספים, תוך הגדלת התחייבויות העסק כלפי צדדים שלישיים.

  6. מחלוקת באשר למשיכה או אי-משיכה של משכורות או רווחים לבעלים, כאשר יש שותפים המעדיפים לשמור על הקופה ויש המעדיפים למשוך "הבייתה" יותר כספים.

  7. מחלוקות באשר לאופן ההתמודדות מול ספקים, משכירים וכדומה - האם לשלם להם, למי מהם לשלם וכו'.

  8. הוצאת הודעות חד-צדדיות לבנק ו/או לספקים שלא על דעת השותפים ו/או מקבלי ההחלטות.

  9. אחד השותפים חושב שנכון לפרק את העסק בעוד האחר מבקש להצילו...

המחלוקת הן רבות והחשיפות בלתי נגמרות - בחלק מהמקרים המחלוקות הן כאלה שניתן לגשר עליהן ובחלק אחר של המקרים הינן בלתי הפיכות ואף כאלה החושפות את הצדדים לתביעות ו/או לנזקים כלכליים של ממש.

 

כאן בדיוק משרדנו יודע לתת לך מענה...

משרדנו מורכב מעו"ד, רו"ח וכלכלנים המתמחים בניהול סכסוכים עסקיים, במיוחד בשעת משבר. משרדנו יודע כי בנסיבות של היום, משבר מגפת הקורונה, נכון לנסות ולהימנע מסכסוכים ולמקד את האנרגיות בשמירה על הקיים, אך באותה מידה ברור לנו כי סכסוכים עסקיים לעיתים בלתי נמנעים וכי התערבות משפטית נכונה, בזמן אמת, יכולה לחסוך התדרדרות של ממש ואף למנוע נזק נוסף ו/או פניה לערכאות. משרדנו מודע לכך כי בשעות משבר דוגמת מגפת הקורונה יש לנהל המשבר בין השותפים בזהירות יתרה ולנקוט בכל פעולה נדרשת לשם סיומו במינימום עלות ואם ניתן ללא פניה לבית המשפט. לשם כך יש בנמצא חובה לבנות אסטרטגיה מתאימה למקרה ומשרדנו מתמחה באמור.

 

אנו מזמנים אותך לפנות אלינו בהקדם, לקבל ייעוץ ראשוני טלפוני והיה ויידרש, לאפשר לנו לקבל פיקוד על המשבר. התנהלות מקצועית ולא אמוציונלית מטעמנו יכולה לחסוך טעויות רבות ולהוציאך מהמשבר במינימום נזק. חייג כעת לעו"ד אלי דורון 054-4251054

אנו עומדים לרשותך בכל שאלה: סניף מרכז 03-6109100, סניף חיפה 04-8147500, נייד: 054-4251054

לפגישה אישית
חייגו 03-6109100

או השלימו את הפרטים הבאים
אני מאשר/ת קבלת ניוזלטרים, הודעות והזמנות לאירועים וכנסים

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

 

4.75 ע"י 4 גולשים

עשוי לעניין אתכם

האם שותף חדש המצטרף לעסק קיים חייב בחובות הקודמים של העסק?

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

שותף חדש מצטרף לעסק קיים כאשר לעסק חובות עבר כלפי נושים שונים, האם הוא חב בחובות העבר של אותו עסק קיים אשר הצטברו בתקופה שלפני הצטרפותו? זוהי השאלה אשר נדונה בפסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים אשר ניתן לאחרונה במסגרת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום

המדריך לניהול מחלוקת בין שותפים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

ניהול הסכסוך בין שותפים הינו תהליך מורכב הנעשה במספר מישורים הן באמצעות הליכים משפטיים והן מחוץ לבית המשפט ומחייב ידע מקצועי וראיה אסטרטגית רחבה. במידה ונקלעתם לסכסוך עם שותף או שאתם צופים אפשרות כזאת, קיימת חשיבות רבה בקבלת ייעוץ וליווי מתאימים והיערכות מתאימה בשלב מוקדם ככל הניתן. התנהלות נכונה ומושכלת בשלבים המוקדמים של הסכסוך עשויה לחסוך התדיינות ארוכת שנים ולכל הפחות עשויה להביא לכם יתרונות משמעותיים בהמשך ניהול ההליך.

היערכות נכונה לניהול סכסוכים עסקיים

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); יגאל רוזנברג, עו"ד

לא כל סכסוך עסקי נובע מהתנהלות זדונית או בלתי הוגנת של אחד הצדדים ובהחלט יתכן מצב שבו שני צדדים, שכל אחד מהם נוהג בתום לב ובאופן ענייני נקלעים לסכסוך עסקי. מנגד לא כל התנהלות שנראית כ"לא הוגנת" או "לא הגונה" מבחינה מסחרית היא בהכרח התנהלות פסולה מבחינה משפטית.

הוסף תגובה

זקוקים לעורך דין?

חייגו: 03-6109100 או השאירו פרטים
אני מאשר/ת בזאת לדורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים והודעות, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור שבועי ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י לחיצה על מקש "הסרה" בכל דיוור שיישלח.