מאת: אלי דורון, עו"ד


מכירת פרקטיקה / משרד לייעוץ מס או ראיית חשבון

שנים רבות עמלת לטובת בניה של פרקטיקה איכותית המורכבת ממקבץ לקוחות אותם אתה מלווה שנים -
אספת אותם בפינצטה, אחד ועוד אחד, שנה אחר שנה, התחברת אליהם, למדת את הפעילות שלהם, הכרת את המשפחה שלהם, הבנת את השיגעונות שלהם... 
 
אתה יודע מי מלקוחותיך יותר מסודר ומי פחות, אתה יודע מי מנסה לתחמן ומי לא, אתה יודע מי מעביר את החומר לטובת דו"ח מע"מ במועד ואחרי מי מלקוחותיך אתה נאלץ לרדוף. אתה אפילו יודע מתי ימי ההולדת שלהם, מתי התחתנו, מתי התגרשו ומה טיב קשר הלקוח עם ילדיו או עם בני ביתו האחרים. במקביל, אתה יודע על העסק שלו ונתוניו הכלכליים, אתה יודע על העובדים שלו, אתה יודע על הקושי שבעסק, על מבנה השותפים, על הרגישויות, על שיעור הרווח ועל הפעולות הנדרשות לטובת קידומו. עתה, משהגעת לגיל בו הנך שוקל פרישה, אם במיידי ואם בשנים הבאות עליך לטובה, עליך לתכנן בתבונה את המהלך ומשרדנו המתמחה בתחום ישמח מאוד לעזור לך. כמובן שעלייך לראות כיצד אתה מצליח למקסם מהלך זה, באופן בו שלל המטרות יתקיימו, משמע גם תצליח למכור את המשרד לגורם שידע לתת ללקוחות שלך את אותה תשומת לב ואותה מסירות לה הורגלו לקבל ממך וגם תצליח לממש את הנכס אותו בנית בעמל כה רב ולתרגמו לסכום כסף נאה, אשר ישמש אותך לטובת גיל הזהב. מהלך שכזה וכניסה למחשבה באשר לשלב זה כרוכים בדילמות לא פשוטות, ברמה המקצועית, המשפחתית והכלכלית. מדובר במהלך פסיכולוגי וכלכלי, במסגרתו אתה מפנים כי מי מצאצאיך לא יקבל את מה שבנית, כי הגעת לגיל בו עליך לחשוב על התנתקות וכניסה לפזה יותר מתונה, פחות לחוצה ויותר מרווחת.
 
כאן בדיוק נכנסת המומחיות שלנו - משרדנו הינו משרד עורכי דין המורכב מעו"ד שהינם בחלקם גם רואי חשבון, יועצי מס, כלכלנים ועוד. משרדנו עובד מזה שנים ארוכות מול שורה ארוכה של מייצגים, חיי ונושם מייצגים, אוכל עמם מאותה צלחת ונלחם עמם את אותן מלחמות. אנו עושים כן, אם לטובת טיפול בתיקי מס של לקוחות המופנים לטיפולנו על ידי מייצגים ואם לטובת קידום עניינים אחרים שמייצגים מבקשים את המעורבות שלנו כמשרד עורכי דין. משכך, העבודה ממש, מקנה לנו את הזכות ללמוד על עולמו של המייצג, להבין את הרגישות ולהפנים את המורכבות הפסיכולוגית הגלומה בעסקו של המייצג ובמהלך המתוכנן, אם במישור המייצג עצמו ואם במישור הלקוחות. בהקשר זה חשוב להדגיש כי הדבר האחרון שלקוח רוצה לשמוע זה שמישהו "מכר אותו" או בצעו בו פעולה קניינית של העברת בעלות או מסחר. פעולה שכזו, ככל שהיא מגיע לידיעת הלקוח, נתפסת כחוצפה ולא אחת יש בה כדי לגרום ללקוח להגיד "מה אני חפץ של מישהו?! מה פתאום מוכרים אותי?" ולכן, במטרה למנוע בעיות מסוג זה, יש בנמצא חשיבות רבה לאופן הצגת העסקה ואופן יישום העסקה בפועל. כמובן, שלכל משרד יש את האופי שלו ואת המבנה שלו - יש משרדים הפועלים מביתו של המייצג, יש כאלה הנמצאים במשרד חיצוני, יש כאלה המורכבים משורה של עובדים ויש כאלה מאוד קטנים ומשפחתיים. כל משרד, כל פרקטיקה וההתייחסות המתאימה לה.

נוסיף כי למהלך שכזה חשוב, כשניתן, לגשת לפחות שנתיים לפני המועד בו המייצג רוצה לראות את עצמו מחוץ למשרד. משמע, יש לקחת בחשבון כי כל עסקה שכזו חייבת להיות כרוכה בליווי של העסק הנמכר על ידי המוכר, של הלקוחות המועברים. אין לבצע מעבר גס של לקוחות ממוכר לקונה - אין עסקינן במכירה של זוג נעליים, מדובר כאן במכירה של צרור "נשמות" ולכן על המהלך להתבצע בזהירות ובתבונה רבה. כך למשל, יתכנו מצבים בהם נכון לייצר, בשנה-שנתיים הראשונות של ההתקשרות סוג של "מיזוג" ו/או "שותפות" בין המשרד המוכר למשרד הקונה, למזג פעילויות ולהציג את המהלך כמיזוג בין המעורבים ורק בהמשך, בהדרגה, לאפשר לקונה לקבל שליטה על הפעילות הנרכשת. יתכנו מצבים בהם המוכר ילווה את הקונה שנה ויתכנו עסקאות ומצבים בהם מוסכם כי המוכר ילווה את הפעילות חמש שנים. יתכנו מצבים בהם הקונה נכנס פיזית, לפחות לתקופה קצרה, למשרדנו של המוכר ומנהל משם את הפעילות הנרכשת והעסקה ויתכנו מצבים בהם כבר מהיום הראשון כל הפעילות עוברת למשרד החדש של הקונה. יתכנו מצבים בהם שם הפירמה החדשה משתנה ומוצג כמיזוג או חיבור בין שני המשרדים ויתכנו מצבים בהם השם של הפירמה החדשה לא משתנה ונשאר כשם המשרד המוכר או שם המשרד הקונה.

באשר לתמורה בגין מכיר הפעילות, נציין כי בדר"כ, העסקאות נסגרות על 100% מחזור שנתי, למרות שיש בנמצא מצבים בהם הצדדים מסכימים על שיעור אחר. השיעור נקבע לפי סוג הלקוחות ורווחיות המשרד. כמובן שלפעילויות שונות שיעורי רווח שונים, להנה"ח שיעור רווח נמוך יחסית , בעוד שלתיקי ביקורת – שיעור הרווח בדר"כ גבוה יותר. את העסקה, מטבע הדברים, יש לנסות להציג בדר"כ כעסקת מוניטין, מה שיאפשר למוכר להתמסות כעסקה הונית ועל הקונה לדרוש הפחתה של התמורה על פני עשור שנים. חשוב לזכור כי עסקה הונית חייבת בדיווח ובתשלום מס בסמוך לביצוע העסקה, מה שאמור להשפיע גם על אופן התשלום בגין העסקה ממש. נוסיף, כי יש בנמצא מצבים בהם הצדדים מסכימים על גובה התמורה בתחילת ההתקשרות ויש מצבים בהם הצדדים מסכימים כי התמורה תיגזר מתוך ההכנסות שיתקבלו בפועל לאחר החתימה על ההתקשרות, במהלך שנות הליווי.

למשרדנו, כאמור, ניסיון רב בתחום. אנו יודעים לייעץ למשרד המוכר, לחשוב עמו ביחד מה נכון עבורו לעשות, להציע לו שורה של משרדים העשויים להתאים ואף להפגיש אותו עמם ובסופו של יום, גם להביא לידי חתימה על הסכם הוגן המשקף את האינטרסים של כל הגורמים המעורבים. במסגרת ההסכם הנערך על ידנו נדע להכניס את הפרמטרים המתחייבים לטובת הבטחת יישום ההסכמות וביצוע העסקה באופן המתיישב עם האינטרסים של כל המעורבים. כמובן, שמפאת רגישות העניין, משרדנו ידע להתנהל בזהירות וברגישות רבה, הכל במטרה להבטיח קידום העסקה באופן המתיישב עם האינטרסים של המוכר.
 
נדגיש כי זהו שוק של קונים, משמע יש בנמצא הרבה מועמדים המבקשים לרכוש, אבל אין הרבה המבקשים למכור. אלה הפונים למשרדנו לטובת מכירה מוצאים את עצמם עד מהרה במצב של סגירת עסקה. משמע אנו יודעים להביא להם במהירות את הקונה המתאים להם. מאידך, יש בנמצא קונים המחפשים תקופה ארוכה משרד לרכישה. למצוא משרד מתאים מבחינת פרופיל פעילות, סוג לקוחות, מיקום גאוגרפי וכדומה, הינה פעולה לא פשוטה ולא קלה. מה שברור לכל הוא כי כל עסקה של רכישת מקבץ לקוחות, רכישת פרקטיקה, מסייעת לרוכש לקדם את הפעילות העסקית שלו במהירות. גדילה טבעית היא מעולה, רק שהיא צורכת זמן ואנרגיה רבים. רכישה של מקבץ לקוחות, הינה לכל הדעות הדרך המהירה והנוחה ביותר לביצוע עסקה.
 
אני מזמין אותך להגיע למשרדנו לטובת קבלת ייעוץ בנושא וקידום המתחייב לשביעות רצונך. תגיע אלינו לפגישה לא מחייבת, ניפגש לכוס קפה ואני אציג בפנייך את החלופות הקיימות. בחזקתי מאגר של מאות משרדים של מייצגים המבקשים לבצע מהלך של קנייה, מכירה או מיזוג - אני בטוח כי אדע למצוא עבורך את החיבור המושלם!
 
התקשר עתה ונתקדם, התקשר עכשיו לעו"ד אלי דורון 054-4251054

תנו לעו"ד מומחים ומנוסים לייצג אתכם נאמנה – בדיסקרטיות מלאה

לייעוץ ראשוני, פרטים נוספים ובכל שאלה פנו אלינו כעת: סניף מרכז 03-6109100סניף חיפה 04-8147500.

הדפסת המאמר

דירוג המאמר

מדורג 5 ע"י 3 גולשים

עשוי לעניין אתכם

המדריך המקוצר ליזם / היבואן המתחיל

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח); אודליה שינדרוף, עו"ד

היסטוריית העסקים מלמדת שלא רק זיהוי של שירות חדשני או מוצר יכול להיות תפנית משמעותית עבור עסק קטן, אלא התאמת שירות או מוצר ל-DNA העסק שלכם עם מגע אישי וזיהוי נכון של הלקוחות הוא זה שיהפוך אתכם מעסקים קטנים לזכיינים ושחקן משמעותי. אז איך עושים את זה ובעיקר מאיפה מתחילים?

עריכת הסכם שיתופי / מיזוג בין משרדי רו"ח ויועצי מס

מאת: אלי דורון, עו"ד

אנו נדע לערוך את ההסכמים באופן אשר יקנה לצדדים את הגמישות הנדרשת ויבטיח כי כל פעולה בהתנהלות השוטפת של הפירמה לא תפגע בתפקודה וכי גם מחלוקת ו/או בעיות של מי מהשותפים לא יפגעו בפירמה כפירמה ולא יפגעו ביכולת הפיתוח העסקי שלה.

ייעוץ משפטי לרו"ח המבקש להכניס שותף

מאת: אלי דורון, עו"ד, ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח); ד"ר שלמה נס, עו"ד (רו"ח)

למשרדנו ניסיון של עשרות שנים בכל הקשור בסיוע לבעלי משרדי ראיית חשבון לנקוט בפעולות הנדרשות לטובת הפיתוח העסקי של פועלם, שמירה על הקיים, שילובם של שכירים כשותפים ובנקיטה בפעולות נדרשות אחרות אשר יש בהן כדי להוציא אל הפועל את החזון של המייסד.

הוסף תגובה

רישום לקבלת ניוזלטר - מבזק מס, הון ועוד

אנא מלאו את פרטיכם